Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-11, 00:43   #126
Ildern
Medlem

Ildern sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Fristerinner! Sjokoladekaker, brownies og muffins! Har jo ikke noe annet valg enn å teste ut alt dette.
Har hørt om de bønnebrowniene, folk flest smaker ikke forskjell på de og vanlige!

Har ingen nøyaktig oppskrift på thaisalaten for alle som skal prøve å vise meg hvordan man lager den, tar det på øyemål og på gefülen.

1 grønn (helst mørk) papaya, skrelt og strimlet (bruker sånn strimleskreller fra tupperware, men rivjern går bra)

1 gulrot, skrelt og strimlet
et par cherrytomater delt i 2

et par aspargesbønner delt i 3-4 biter

et par salatblad grovt oppkuttet (jeg syns hjertesalat passer best)

2-4 fedd hvitløk (etter smak og behag)

2-4 små chili (de minste, også etter smak og behag)

2 lime delt i båter

ca 1 ss fiskesaus (kan bruke salt)

2-3 ts palmesukker (regner med man kan bruke sukrin)

1 neve usalta peanøtter

Ha hvitløk, chili og lime i morter og støt det godt. Tilsett så alt det andre og bland godt.
Det vil legge seg væske i bunnen, er valgfritt om man vil helle det av eller ikke. Jeg gjør det ikke. Lar salaten gjerne "marinere" i det. Jeg syns det er veldig godt med kokt scampi oppi også

Ja, papaya og gulrot er jo ikke noe å ete på nå.. Paprika var lurt! Lurer på om jeg skal teste med reddiker og agurk også. Kanskje bønnespirer og hodekål? Dette blir nok en helg for eksperimenter.

God helg da, folkens!

Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat