|
Sv: Nytt år og nye muligheter?
Har ikke vært innom på noen dager - men her var det mange gode oppskrifter!
Jeg lagde nøttemuffins her om dagen - og de var kjempegode, og så lettvint å lage! Brukte riktignok en boks tine kremost naturell, fordi jeg ikke gadd raspe ost , men det ble også godt.
Har brukt de som "brødskiver", spiste tre stk til lunsj i dag med hhv. løvtynn salami og osteskiver på. Namnam.
Tenkte ellers at det må gå an å putte litt søtt i de - og vips er det kaker! Evt og litt vaniljessens el. for smakens skyld.
Er ingen stor suppefan, men den chilisuppen kan man vel bare lage litt tykkere så blir det gryte - og DA snakker vi mat for meg og .
Supert at dere gidder legge ut oppskrifter - blir litt lei av SB-boka, trenger litt ny input.
Har ellers fått trent et par ganger denne uka - veldig godt fornøyd med det. Håper at det gjør susen ifht. vektnedgang. Har forresten ikke vært helt kosher mht fase 1, ettersom jeg har spist appelsin både i går og i dag, og i går tom druer... Men jeg kjenner at jeg trenger det.
Noen nevnte vin og helg.... min store svøpe og. Nå har jeg riktignok bestemt meg for at januar skal være hvit - men iallfall på fase 1 Må jeg holde meg unna. Og den blir åpenbart ganske lang for min del.
Har forresten en suppe (!) oppskrift jeg og - veldig enkelt og lettvint, grei hverdagsmiddag syns jeg.
Brokkolisuppe
I brokkoli (bruker gjerne en sånn plastpakket greie man kjøper i butikken. Kan helt sikkert bruke blomkål likeså godt, jeg har også hivd oppi chili og annet grønt i kjøleskapet som begynner å bli litt for guffent til å spise som det er).
vann + melk
1-3 buljongterninger av kylling
1 pk tine kremost m pepper (eller sånn ost som er rullet i pepper)
evt en rømmeskvett/youghurt/matfløte/kesam, man tager hva man haver.
Grønnsaker kokes møre i vann (drøy halvliter). Knuses med stavmikser, så tilsettes buljongterninger, osten, evt. melk. Kokes opp og smakes evt. til med pepper/en dash tabasco ol. Til slutt rømme/kesam whatever, kjappt oppkok og voila - ferdig!
I morgen blir det mc-donalds - skal innløse en julegave for to småttiser . Får vel holde meg til salat, tenker jeg, vet av erfaring at en diger burger etter nokså rigid lavkarbo kun resulterer i full mage og kvalme.
håper dere alle får en fin helg - og at kiloene fortsetter å forsvinne!
|