Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-11, 11:36   #30
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mengde fett i maten

Jeg er heller ikke sikker på hva Ada-Emilie mener med overspising av fett eller lavkarbomat.
Det er vanskelig å spise for mye fett og man får fettdiare hvis man gjør det. Det er jo forsåvidt også en måte å kvitte seg med et overskudd av energi - men ikke å anbefale i lengden.

På lavkarbodietter som Atkins blir det gjerne skrevet at man kan "fråtse" i biff med bernaise og fete koteletter - eller at man kan spise "ubegrensede" mengder av fett og kjøtt bare det er null karber i det.
Det er jo en sannhet med modifikasjoner da det for de fleste vil stoppe opp av seg selv.
Jeg vet ikke hvordan det er for de som har en spiseforstyrrelse som f.eks ulvehunger/bulemi, men jeg vil tro at selv for de vil et LCHF-kosthold regulere seg inn til å spise det kroppen trenger etterhvert.
Hovedregelen er at man skal spise til man er passe mett. Og da må man spise sakte og ikke sluke maten. Dette må læres hvis man ikke kan det.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat