Ser ut som dere har hyggelige helger foran dere Jeg sliter også med lysten på et glass vin i helgen. Det er liksom kosen til mor og far i huset når barna er i seng. Hvor mye ødelegger man egentlig med et lite glass? (Får vel holde meg unna). Da har jeg laget sjokoladekake i morgentimene. Er i barselpermisjon og har masser av tid til å kokkelere og eksprementere 7 egg - separert 1/2 ts bakepulver 2 dl natreen 2 ts vaniljeessens 3 ts sterk kaffe 1 dl solsikkeolje 1/2 ts havsalt 3 ss kakao 1/2 boks mager kesam Sett ovnen på 180 C. Pisk hvitene og bakepulver stivt. Bland eggeplommer og de øvrige ingrediensene og bland det godt sammen. Hvelv hvitene forsiktig inn i røren og hell det over i en springform (23 cm). Stekes midt i ovnen ca 45 minutter (ta pinnetesten). Akkurat nå står den i kjøleskapet og godgjør seg, men jeg tok en liten smakebit og det smakte HIMMELSK! NAM! Minuset er: Kaken holder ca 2500 kcal og rundt 200 karber (grovt regnet minus eggene). Plusset er: En deilig kake som kan spises i fase 1!