Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-11, 21:44   #24
oliven83
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
oliven83 er på en erverdig vei
Red face

Sv: Det romler slik

Hei,
Kan man bruke kremfløte istedenfor matfløte? jeg tenker at matfløte er bedre å bruke til mat (stuinger,supper ol) og kremfløte til desserter da jeg ser for meg at den smaker søtere? stemmer det, eller burde jeg bare bruke kremfløte?

Jeg synes det er en stor utfordring å omstille meg mentalt ang all fette man skal spise. Virker fortsatt helt vilt å skulle steke i meierismør, smør på ketolysebrødet, masse egg og bacon til frokost, litt seterømme til omeletten, kylling i fløtesaus og soppstuing av fløte.. Får av og til (og ikke så rent sjelden) litt angst for at nå legger jeg på meg og ender opp som en diger festpølse til slutt.. For enn om jeg får i meg alt for mye fett, el kalorier? Jeg synes maten er god den. Har alltid elsket rent kjøtt, grønnsaker.. og heller ikke spist så mye godterier.. Er overhodet ikke avhengig av karbo som i pasta, ris og poteter, så ingen problem å holde meg unna dette, så denne ketolysekuren burde jo funke som bare det for meg..
Men, er splitter ny her, og kunne ha tenkt meg tilbakemelding på hvordan dere synes en dag på mine (uransakelige) matveier ser ut

takker og bukker for all hjelp

Frokost: 3 stekte egg el omelett med sopp,paprika, skinke el salami + litt fetaost og noen oliven.
Lunsj: omelett el 2 ketolysebrødskiver med makrell i tomat/ost/skinke/salami + agurk..
Middag: 2-3 kyllingfillet med 5 sopp, en løk, chilli, hvitløk, en halv brokkoli el blomkål. Stekes i smør, så kokes noen minutter i en pk fløte og 2 ss rømme. salt og pepper.
Kvelds: en neve valnøtter el noen osteskiver. Hvis jeg er veldig sulten, steiker jeg et egg el to..

Hva tenker det erfarne godtfolket om dette?

oliven83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat