|
Hvordan er matinntaket mitt?
Jeg har gått på ketolyse nå i litt over to år og har jevnt og trutt gått ned 37 kilo. Litt stillstand innimellom - men stort sett jevn nedgang. Helt til september i fjor - etter det har jeg ikke gått ned noe særlig. Det svinger mye - opp og ned i vekt hele tiden - men jeg ender opp på 71 tallet hele tiden.
Jeg har tre kilo igjen før jeg er "ferdig" ! Og med ferdig mener jeg IKKE å gå tilbake til høykarbo kosthold - det vet jeg jo at ikke funker. Når jeg er "ferdig" ønsker jeg å kunne unne meg et glass appelsinjuice på søndags morgen, eller kanskje en liten bøtte m popcorn når jeg går på kino en sjelden gang....
Føler litt at jeg er litt lei nå - hadde vært så greit å bli kvitt disse siste kiloene og begynt å kjøpe inn ny garderobe osv.... 
Stillstand siden september ja...vet jo at det er normalt med stillstand innimellom og har egentlig ikke stresset så mye med det - er uendelig fornøyd med 37 kilo i minus....men jeg tenkte at jeg kan jo legge ut menyen min for å få en liten sjekk på hvordan det ser ut:
Frokost:
1 Fiberrik eller 1 skive hjemmelaget lavkarbobrød med meierismør skåret m ostehøvel
Pålegg er gjerne hvitost/graddost, dansk salami, leverpostei, makrellfilet i tomat eller sylte
1 egg
1 kopp te + vann
Lunch:
70 gr pålegg (sylte, roastbiff eller annet jeg kjøper i delikatessen - prøver å kjøpe fetest mulig)
1 egg
1 kopp te
vann
Middag:
100 gr brokkoli og 100 gr blomkål, og gjerne noen rosenkål
Varierer med championg, minimais og salat
Av kjøtt/fisk blir det gjerne 1 kyllingfilet, 2 kjøttkaker (hjemmelagede), 1 hamburger / løvbiff (lav karb), biff, kjøttdeig osv. Kun lovlig mat og ikke så store mengder altså. (Vet jeg er litt dårlig på fisk dessverre...)
Stekes i mye meierismør, lager gjerne en skvett saus av stekekraft og fløte
Vann til maten og en kopp te til "dessert"
Kveldsmat:
Gjerne en kopp kaffe med fløte + en neve hasselnøtter / mandler
Eller 1 kokt egg
Mellommat:
Hvis jeg er sulten innimellom blir det gjerne litt pålegg, 1 kokt egg eller noen hasselnøtter. En kopp kaffe med fløte metter også godt!
Drikke:
Drikker mellom 3 og 4 liter vann til dagen og i tillegg kommer te / kaffe
Søtsaker:
Er veldig glad i IFA og det blir et par av dem i løpet av dagen. Jeg har i flere omganger kuttet ut IFA i for å se om det funker på vektnedgangen men det har ikke hjulpet så jeg tror ikke IFA er synderen. Har dessuten spist IFA gjennom hele slankeperioden.....
Spiser egentlig ikke noe annet søtt - liker ikke smaken av kunstig søtning i bakst så det lager jeg ikke....
Av og til en bit eller to sukkerfri sjokolade - men det er lite....
Jeg tror ikke selv at jeg spiser for mye - håper ikke det iallefall.
Hva tror dere??? Og hvordan ser menyen min ut??? alle innspill er velkomne!
Jeg veier 71 kilo og er 169 cm høy.....