Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-11, 12:03   #5304
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Har man krav på stønad til kosthold hvis man har et barn med matallergi?
Må barnet i så fall være multiallergisk?
Hvis det er noen som vet, er jeg takknemlig for et svar

Det eneste man helt garantert får støtte til er hvis barnet har cøliaki. Tror det er rundt 20 tusen i året man kan få da.

Man kan også få støtte "dersom man har en sykdom som fører til forhøyete eller ekstra utgifter relatert til sykdommen". En matallergi er i så måte en sånn sykdom, men det kommer helt an på hvor villig legen er til å attester på dette og i hvilken grad man kan dokumentere disse utgiftene. Enkelte leger mener at en næringskombinasjon av allergier gir anledning til støtte, andre ikke.

F.eks jeg får grunnstønad sats 1 da, men jeg er altfor sløv med disse tingene og NAV og sånn. Kunne sikkert fått støtte til både sko, bil og klær, trening etc dersom jeg hadde giddet å søke om sånn. Men det var en digresjon, jeg har ikke matallergier

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that