|
Sv: Den store felles ED-tråden
Opprinnelig lagt inn av streber, her.
Velkommen hjem Grotingeling , høres ut som en fin tur og at dietten gikk fint! Jeg visste du var trønder, men hadde ikke fått med meg du var fosning, det er jeg også. Dvs familien min flyttet hit da jeg var 5 år , jeg bodde borte fra jeg var 16 til 17, hjemme fra 17 til 18 år og borte fra 18 til 24 år, her hjemme fra da til nå.
Jo da - fosning er vel rette betegnelsen siden jeg er oppvokst der og min fars familie er derfra, men ellers så er jeg en blanding av trondhjemmer, levangerbygd, nordlending og gausdøling 
Flyttet altså til Trondheim som 15-åring og bodde der til jeg var 26 (videregående + ingenørhøyskolen ++), deretter flyttet jeg til Stavanger hvor jeg bodde i 6 år før jeg flyttet til Bergen. Der bodde jeg vel i nesten 2 år, men fikk avslag på pass-søknaden - heldigvis fant jeg samboeren samtidig med avslaget, og flyttet ut på Askøy til ham 
Så nå har jeg bodd på vestlandet i 12 1/2 år faktisk 
MEN EiN GONG TRØNDER ALLTID TRØNDER - og æ greie itj å lægg om t bergens-dialækt uansett!!!

|