Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-11, 14:57   #37
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Å fly som overvektig?

Helt ærlig:
Er man så bred over baken at man ikke får plass i ett sete, så bør man faktisk betale for to. Flyselskapet baserer seg på en "normal", hvilket jo er logisk. Å øke "normalen" vil jo faktisk si at det er helt greit å være feit?? Jeg kaller overhodet ikke dette diskriminering, like lite som jeg synes det er diskriminerende å ikke fåplass til ræva mi i en karusell på tivoli. Det finnes andre reisemåter enn fly, og om man vil fly ofte, er kanskje dette i seg selv en motiverende faktor til å faktisk gå ned i vekt.
Det er vel heller ingen som kaller f.eks Toyota diskriminerende fordi de ikke har kommet med en egen bil med ekstra brede seter beregnet for ekstra brede mennesker?

Når det kommer til den "Merkelige" regelen om overvekt på bagasje på en tjukkas ala meg selv vs en smalere person, finner jeg ikke dette merkelig. Igjen baserer flyselskapene seg på en snittvekt, og det er heller sjelden man finner et fly stappfullt av overvektige mennesker. Man finner folk som er både over og under snittet, og det totale avviket vil være minimalt.
(forøvrig er jeg veldig glad i vognkortet til bilen, som påstår at jeg veier 75 kg )

Hva som derimot ER merkelig er at man veier bagasjen i god tid før man rekker innom tax-free Her kan man jo handle med seg de mengder man klarer å dra med seg ombord i et fly, selv om håndbagasejn kanskje ikke får veie mer enn 5 kg. Men det er ved innsjekkingen

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat