Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-11, 23:05   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål vedr. lavkarbo/ketose

Opprinnelig lagt inn av VistaX, her.

Min samboer og jeg har nå gått to uker på lavkarbo og prøver å "komme i" ketose. Har et par spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på.

1. Hvor "farlig" er det med Red Bull, den uten sukker?

Det er karbo i den uten sukker også - dropp den - drikk vann!

2. Hvor mye ødelegger en burger som middag på en lørdag, med en ellers sunn dag?

En burger - mener du da med burgerbrød og chips? Kutt chipsen og brødet, spis salat til istedet. Eventuelt kutt ihvertfall halvparten av brødet.

3. Har lest her at for å sjekke om jeg er i ketose kan jeg tisse på noen "stix". Hva er dette, og hvor får jeg tak i det?

Apoteket

4. Er Nutrilettbarer greie som mellommåltid/lunsj?

Nei - altfor mye karbo - velg heller atkins-barer. De har de ihvertfall på meny og coop har jeg sett, rimi også.

5. Er det slik at all frukt og rotgrønnsaker er forbudt?

Ja - ihvertfall de første ukene.

6. Hva er det viktigste man kan gjøre for å få forbrenningen helt på topp? Vet at styrketrening og trening generelt er det beste, men etter dette. Noe man kan spise/ikke spise eller lignende som hjelper på?

Spis minst mulig karbohydrater og mest mulig fett - drikk vann istedet for lettbrus og funlight - vann avhjelper fettforbrenningen.
Vær i bevegelse jevnlig - bare husk at du bør unngå hard trening de første par ukene mens kroppen venner seg AV med karbo og PÅ med fettforbrenning.

Takker for svar!

Ellers anbefaler et at dere leser denne linken for nybegynnere, og denne enkle oversikten for lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat