Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-11, 21:56   #45
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husmortips og kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Jeg kjøper biff når det er på tilbud, gjerne hele stykker, deler opp i passe porsjoner og legger de i en bolle, helst ikke plastikk, men noe som leder kulde. Så fyller jeg opp bollen med olje (og ev krydder) så det dekker kjøttet helt. (Det er viktig) da konserverer du kjøttet, det blir verdens møreste og kan holde seg i kjøleskapet leenge uten å bli surt. Hvis det er noe som ikke er dekket med olje blir dette dårlig. Dekker med plastikk, og vips, har klart kjøtt når som helst.

Jeg regner med at du løfter kjøttet slik at det som er i kontakt med bollen også får oljekontakt??