Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-11, 21:37   #73
Tøsa!
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Tøsa! er ny på veien

Sv: En ting jeg lurer på ift rødt kjøtt/lite fiber.

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Fremstiller da ikke deg som noen verdens ting? Poengterer bare at det som Photo sier er viktig å skille mellom subjektive meninger og objektive fakta (selv om jeg lot irritasjonen skinne igjennom da jeg postet, noe jeg beklager).

Poenget mitt var -nok en gang- ikke at jeg mener du er hverken det ene eller det andre. Poenget er at du på bakgrunn av personlige meninger motstrider vitenskapelig, antropologisk og epidemiologisk data noe som i mine øyne er ganske uansvarlig med tanke på at vi snakker om folks helse.

Jeg påstår ikke at noen spesifikk rettning enten det er Skaldeman eller Ketolyse er det absolutt optimale men jeg vil så avgjort påstå at å bytte ut brød, ris, pasta og potet (som knapt nok inneholder noe av nytteverdi for kroppen, og stimulerer masse insulinproduksjon som beviselig bidrar negativt for det totale helsebildet) med skikkelige grønnsaker, kjøtt, egg, ost, nøtter, bær, fisk, osv. vil være utelukkende positivt for helsa.

Dette er ikke noe jeg "mener", det er fakta basert både på godt fastsatt biologi og antopologiske data. Å si "jeg mener at det ikke er optimalt" sår tvil rundt kosthold, et emne ikke mange har interesse av å lære nok om til å ta egne velinformerte avgjørelser rundt. Jeg beklager nok en gang irritasjonen min på det sterkeste, men jeg kan ikke noe for det når jeg ser hvor mange mennesker som dør av fullstendig unødvendige årsaker hvert år.

Visste du forøvrig at det på verdensbasis dør flere mennesker av diabetes enn av kreft og aids til sammen..? Her snakker vi et utall millioner dødsfall hvert år som kunne vært forhindret om statlige bedrevitere i det minste brukte fornuften og anbefalte kutting i karbo-inntaket for diabetikere og pre-diabetikere. Er det rart at jeg, som en type 1 diabetiker, blir oppgitt når staten anbefaler meg å spise drøye 450g sukker hver dag..?

Kjære vene jeg er da enig. Tror ikke du skjønner hva jeg mener.
Det jeg sa om min ernæringsfysiolog var mer et hån mot henne hvis du ikke tok den.
Men er det ikke sånn at ketolyse ikke bør brukes som en livsstil, men en kur, og at man etter endt kur bør gå for mer generell lavkarbo, altså 50-100 karber for dagen eller har jeg misforstått igjen?

Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat