|
Sv: En ting jeg lurer på ift rødt kjøtt/lite fiber.
Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.
Jeg påstår ikke at noen spesifikk rettning enten det er Skaldeman eller Ketolyse er det absolutt optimale men jeg vil så avgjort påstå at å bytte ut brød, ris, pasta og potet (som knapt nok inneholder noe av nytteverdi for kroppen, og stimulerer masse insulinproduksjon som beviselig bidrar negativt for det totale helsebildet) med skikkelige grønnsaker, kjøtt, egg, ost, nøtter, bær, fisk, osv. vil være utelukkende positivt for helsa.
Jojo, men nå tror jeg ikke at jeg mente at du mente at strikt ketolyse eller skalderman var det aller aller beste heller. Min uttalelse om lavkarbokostholdet baserer seg heller på at ett Fedon-lignende kosthold er ett kosthold som passer mer for både hodet og kroppen, og som gir rom for å ha en del matvarer i kosten sin som man eller ikke kan ha, som f.eks en frukt. Det smaker jo godt med frukt, mener nå jeg, og jeg bryr meg fin lite om det er skadelig eller ei. Ett par frukter dann og vann tåler kroppen min. Akkurat som kroppen dann og vann "tåler" å få en potet, en brødskive eller litt fin ris. Det er ikke snakk om at kroppen skal få dette hver dag.
All ære til de av dere som greier å holde dere helt og holden til KUN ene og alene rent kjøtt, ren fisk, grønnsaker, bær, egg og nøtter, men det må være lov å en og annen gang gi kroppen, for å si det rett ut, sukker, uavhengig av hvor lite næringsverdi som er i sukker og hvor mye som skjer i kroppen når sukkeret inntas. Så lenge at basisen i kostholdet er sunt og gir minst mulig belastning på blodsukker og kropp så gjør det faktisk ingen verdens ting.
|