|
Sv: Den store felles ED-tråden
Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.
Takk for tipsene!
Godt å høre at det kanskje ikke er så ille om jeg fraviker instruksene litt, med en liten skvett ekstra melk feks, eller litt ost eller skinke i omeletten... Jeg blir litt for opptatt av å følge til punkt å prikke. Men det er vel bedre å fravike litt og klare det enn å sprekke fordi man er for striks.
En ting jeg har lurt på, og ikke finner svar på noe sted: Er alle ED-produktene likeverdige i næringsinnhold? Sånn at en kan sette sammen akkurat som man vil? Eller bør man spise middagsrett til middag, det som står under mellommåltid som mellommåltid, osv.?
Bare lurer, sånn i tilfelle en del av produktene blir for vanskelige å få i seg. Kan man feks spise kun barer, soyanøtter og kakao hver dag, for å sette det litt på spissen, og likevel få i seg det nødvendige?
Jeg vet ikke med innholdet i maten, men protein mengden skal være veldig lik og hvis du ser på innholdsfortegnelesen ser du mengder av mineraler, vitaminer, karber osv. så kan du sammenligne å se.
Husk at du gjør ingen ting "galt" med å ta litt ost eller skinke i omeletten. Det står jo på pakken! 
Jeg klarte selv ikke ham-omeletten. Den har en annen konsistens enn oste-omeletten. Jeg stekte ofte champignon og litt av løk rasjonen i smør før jeg helte over blandingen. Da ble omeletten kjempe god. Pluss masse pepper og salt!
Pastaene er også gode til grønnsaks wok.
Må si meg enig med Streber...det var mest i Fase 1 jeg spiste de varme måltidene. Kun pastaen jeg hadde i Fase 2. Ikke bestill for mye middager...heller kjeks, barer, sjokoladefrokostbl. (min favoritt til frokost, spiser med skje så tok det lang tid og jeg ble god og mett. Følte jeg spiste frokostblanding) creme brulee. Den stivner etter den har kokt et par minutter! Herlig med karamelisert sukker på!
Takk for linken Titti! Du er toppen
Deilig å være ferdig med fase 1 Streber?!?
Grotingeling er super heldig...håper hun koser seg for oss også!