Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-11, 18:19   #1
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Lavt blodsukker - selv på lavkarbo? Photo?

Ok - jeg lurer på en ting. Jeg har lest noe i trådene på forumet - men jeg lurer på om man kan oppleve blodsukker-variasjoner selv når man spiser 20 gram karbo pr dag? Jeg vet at Photo måtte kutte meieriprodukter - skyldtes det melkesukkeret? Det går litt i fløte (ca 1 dl pr dag), og et par ss Creme fraiche, av og til ost men ikke hver dag. Kan det allikevel være nok til å trigge noen reaksjon?

Jeg spør fordi jeg opplever at når jeg spiser større mengder mat (lavkarbo - maks 20 gram karbo pr dag) opplever jeg at jeg blir VELDIG sulten i løpet av et par timer etter måltid. Er det kun lavt blodsukker som gir signal om sult? Spiser jeg mindre mat - har jeg ingen sultfølelse. Opplever egentlig ingen slik reaksjon etter inntak av fløte ( i smoothie) men det kan vel være sånn uten at jeg bevisst merker det...

Sukk... jeg har holdt på i 1.5 år, lest til øyet har vært stort og vått - og fremdeles føler jeg meg som en ferskis....tøft å være ekspert på egen kropp!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat