Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-11, 10:58   #30
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har vært sykemeldt siden midten av januar grunnet ymse symptomer. Et av symptomene er følelsen av melkesyre i kroppen hele tiden UTEN å ha gjort noe mer enn feks å gå over stuegulvet eller opp ei trapp. Gjør jeg alt sakte går det høvelig greitt, men melkesyra er der. Jeg skal utredes for ME også, legene vil bare utelukke andre ting først.

Så det jeg egentlig lurte på kan man trene seg opp slik at man takler mer før melkesyra setter inn og hvordan trener jeg?? Jeg prøvde meg på ellipsemaskina vår, etter 1 min på laveste motstand måtte jeg gi meg! Jeg var kjempesprek tidligere og SÅ dårlig kondis kan jeg neppe ha pådratt meg de siste to årene?? Ikke så galt at det ikke er godt for noe; jeg sparer penger siden jeg ikke gidder rase i butikkene lengere.. For øvrig så prøver jeg å være utenfor ketose; holder meg i grenseland.

Det er ikke godt å vite hva dette kan være. Sykdom av en eller annen art ligger jo nærme. Ellers så funderer jeg over om det kan være den siste setningen i innlegget. Grenseland...Det får meg til å lure på om KANSKJE det kan være sånn at kroppen din ikke klarer å bestemme seg for hvilken forbrenning den skal bruke, fett eller sukker? Altså mangel på bestemte enzymer. ELLER at du lider av kronisk stress. Det fører til høyere blodsukker og insulin, samme søren om du ligger på under 0 karbo om dagen. Dette kan føre til at du ikke får brukt fett som energi, derav mest glukose, som du jo ikke har nok av, og derav "melkesyre"følelse = totalt kjørt hele tiden.
I såfall finnes det kanskje botemiddel, som høye doser av alle vitminer og mineraler, ginseng og rosenrot, og korte treningsøkter, max 40 minutter per dag, men med såpass høy intesistet at man kjenner det. Da vil kroppen forbruke en del stresshormoner, som den SKAL gjøre.
Dette er bare funderinger fra min side, altså

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat