Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-11, 00:46   #864
Becky
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Becky er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Så bra - håper dagen har gått bra, og at du har fått i deg nok væske (og salt) slik at du unngår den hodepinen mange av oss har i oppstarten.

Væskemengden som er oppgitt på drikkene (og suppene) tar jeg med en veeeeldig stor klype salt.... Bruker sjeldent melk i kakaoen, men uansett så blander jeg ut med kald væske til drikken er litt tyktflytende, så tilsetter jeg varmt vann litt og litt (rører masse for å røre ut klumper) til jeg får den konsistensen jeg liker. Kanel, kardemomme, allehånde eller vanlije er godt i både kakaoen, sjokolade-/vaniljepunddingen og frokostblandingen.

Ååååå Trondheim (savner by'n litt ja ) Kan være enig i at oppfølgingen på Fedon-klinikkene nok er bedre, men etter 3-4 oppfølgingstimer kan fastlegen være like nyttig.
Da har en jo vært i gang i en del måneder, og vet jo hvordan dietten fungerer. Men jeg er uansett mer førnøyd med legen min på klinikken enn med fastlegen, så jeg er ikke interessert i å bytte....

Takk for tipsene!

Er du fra Trondheim? Det er uansett en fin by og lett å savne! Bor litt utenfor jeg da, men det er nå Trondheim som er Byen.

Jeg synes dagen har gått bra... men har nok drukket for lite, og kanskje for lite salt og, vet ikke helt, men har i allefall ordentlig hodepine nå...
Godt å høre at det kanskje ikke er så ille om jeg fraviker instruksene litt, med en liten skvett ekstra melk feks, eller litt ost eller skinke i omeletten... Jeg blir litt for opptatt av å følge til punkt å prikke. Men det er vel bedre å fravike litt og klare det enn å sprekke fordi man er for striks.

En ting jeg har lurt på, og ikke finner svar på noe sted: Er alle ED-produktene likeverdige i næringsinnhold? Sånn at en kan sette sammen akkurat som man vil? Eller bør man spise middagsrett til middag, det som står under mellommåltid som mellommåltid, osv.?
Bare lurer, sånn i tilfelle en del av produktene blir for vanskelige å få i seg. Kan man feks spise kun barer, soyanøtter og kakao hver dag, for å sette det litt på spissen, og likevel få i seg det nødvendige?

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat