|
Sv: Den store felles ED-tråden
Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.
Da er jeg i gang! Er litt stotl av meg selv for å starte på en søndag i stedet for å vente til helga er ferdig.
Så bra - håper dagen har gått bra, og at du har fått i deg nok væske (og salt) slik at du unngår den hodepinen mange av oss har i oppstarten.
Prøvde meg på en varm kakao, men den ble litt rar... Gjorde som det sto, blandet først med litt kald melk, men det ble jo så tykt. Når jeg tømte på den varme melka var det litt vnaskelig å få rørt det ur ordentlig og den ble litt tykk. Endte med at jeg varmet en ekstra liten skvett med melk og tømte på... Skal prøve på nytt en annen dag, men det er kanskje meningen at den skal være så tykk?
Væskemengden som er oppgitt på drikkene (og suppene) tar jeg med en veeeeldig stor klype salt.... Bruker sjeldent melk i kakaoen, men uansett så blander jeg ut med kald væske til drikken er litt tyktflytende, så tilsetter jeg varmt vann litt og litt (rører masse for å røre ut klumper) til jeg får den konsistensen jeg liker. Kanel, kardemomme, allehånde eller vanlije er godt i både kakaoen, sjokolade-/vaniljepunddingen og frokostblandingen.
Jeg bor ved Trondheim. Er veldig glad for at jeg ikke trenger ut med så masse penger, selv om jeg nok tror at dere som går til egne eurodiet-leger sikkert får litt bedre oppfølging.
Ååååå Trondheim (savner by'n litt ja ) Kan være enig i at oppfølgingen på Fedon-klinikkene nok er bedre, men etter 3-4 oppfølgingstimer kan fastlegen være like nyttig.
Da har en jo vært i gang i en del måneder, og vet jo hvordan dietten fungerer. Men jeg er uansett mer førnøyd med legen min på klinikken enn med fastlegen, så jeg er ikke interessert i å bytte.... 

|