|
Sv: Vekktap og andres bemerkninger og tilbakemeldinger
Opprinnelig lagt inn av Señora, her.
En kollega av meg sa nå at jeg var tynn nok og ikke burde gå mer ned i vekt.
Jeg er 162 cm høy og veier 84 kilo.
Hva er det som gjør at folk sier sånn?
Det høres ut som om vedkommende prøvde å gi deg et kompliment. Folk har rare måter å uttrykke seg på av og til, og det er ikke så lett for utenforstående å sette seg inn i at feks dette med overvekt er mye mer komplekst for den som sliter med det enn bare om man ser ok ut eller ikke i noens øyne. Jeg mener, folk tenker ikke sånn, jeg er rimelig sikker på at folk bare tenker "Jeg synes du er fin", punktum.
I jula snakket et familiemedlem med meg om hvorvidt jeg kunne være interessert i varmtvannssvømming og sånt, og tilføyde "Ja, for du har jo ikke noe å være flau for nå". Jeg må innrømme at det svidde litt umiddelbart - siden det indikerer en oppfatning av meg som både innebærer at jeg hadde noe å være flau for før, og at jeg er en sånn som ville latt sjenanse hindre meg fra å gjøre noe - men, man må bare trekke pusten, og innse at det er ikke sånn ment. Folk har ikke alltid så god kobling mellom hva de sier og hva de mener. Alt i alt så var det ment som et kompliment, og da er det bare det jeg velger å ta med meg videre.
|