|
Sv: Desember/januarstarter-tråden!
Opprinnelig lagt inn av Kristine, her.
Jeg skal også på tur neste helg og planlegger allerede hvordan jeg skal komme meg igjennom en helg på hotell og med diverse selskapeligheter .jeg er ikke så bekymret for maten egentlig , tar med med noe nødproviant just in case. ( litt kyllinglår,baconcrisp , mini Babel osv.
Det er nok lurt å ta med litt nødproviant ja Kanksje en pose eller boks med nøtter er bra attpå det du nevner her.
Hotellmat er sjeldent noe problem, i alle fall ikke hvis du planlegger litt. De fleste hotell har jo buffeter til frokost og lunsj, så da er det bare å boltre seg i all den gode og lovlige maten. -Og med så mye godt er det ingen som reagerer om du lar brødet ligge heller.
Gjennom jobben har jeg arrangert kurs og konferanser på mange ulike hoteller opp igjennom åra, og alltid er det spesielle hensyn som må tas i matveien. Om de bare får noen dager på seg er det knappest noen grenser for hva folka på hotellkjøkkenet fikser, og ofte er de bare glade for å få ei utfordring.
En gang hadde jeg med et reisefølge med alle disse utfordringene:
Cøliaki, melkeintoleranse, eggintoleranse, diabetes, en veganer, et par lakto-ovo vegetarianere, en nøtteallergiker, en sirusallergiker, to på saltfri kost, et par fedonister, en som måtte ha most mat, og en muslim som ba om Halal-kjøtt.
ALLE fikk god mat SAMTIDIG.
Ta en telefon rett over helga, fortell hva du ikke kan spise, og ikke minst hva som er JA-mat, så fikser de det 
Jeg er mer bekymret for dette med alkohol , og har lest her inne at å være i ketose og å drikke alkohol ikke alltid er helt bra . Forstår at mange blir dårlige og reagerer raskt på alkoholen . Tenker å prøve forsiktig med litt rødvin og se hvordan det går , håper jeg ikke går ut av ketose 
Alkohol skal du være forsiktig med av to årsaker:
1. Du tåler sannsynligvis mye mindre, i alle fall første gangene du drikker.
Første gangen jeg drakk alkohol i ketose var jeg ikke forberedt på dette, så jeg drakk normalt, kanskje mer og raskere enn vanlig også, på grunn av situasjonen rundt meg. Jeg ble snydens på kort tid, skikkelig dritings av en alkoholmengde jeg normalt ikke skulle reagert særlig på. Anbefales ikke.
2. Alkohol er gift for kroppen (det er jo derfor vi blir berusa), så levra konsentrerer seg om å forbrenne alkohol før den tar seg tid til å brenne kroppsfett. Derfor må du regne med an liten stopp i vektnedgangen.
Skal du drikke alkohol, så drikk tørr vin (be om en med lite restsukker) og mye vann. drikk mer vann enn vin, og kos deg med det (lille) volumet du innvilger deg. - For ingen ting er så trasig som dårlig samvittighet. Jeg er sikker på at man legger på seg av den.
vet noen hvordan jeg forandrer på ticketen min etterehvert som vekten går nedover ??
Klikk på den, og logg deg inn med passordet du valgte da du lagde den. Når du har endra talla, evt laga en ny, så bør det vises i tickeren. Hvis ikke kopierer du koden inn i tickeren på samme måte som første gang.
|