Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-11, 13:56   #849
Becky
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Becky er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Da er jeg i gang! Er litt stotl av meg selv for å starte på en søndag i stedet for å vente til helga er ferdig.

Men fikk en dårlig start på dagen, for magen min har ikke vært helt bra, så jeg klarte ikke å spise noe før nå rundt 12.30. Blir nok bare 4 måltider i dag da, men har kjøpt inn masse gode grønnsaker som jeg skal ha ved siden av.

Prøvde meg på en varm kakao, men den ble litt rar... Gjorde som det sto, blandet først med litt kald melk, men det ble jo så tykt. Når jeg tømte på den varme melka var det litt vnaskelig å få rørt det ur ordentlig og den ble litt tykk. Endte med at jeg varmet en ekstra liten skvett med melk og tømte på... Skal prøve på nytt en annen dag, men det er kanskje meningen at den skal være så tykk?

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Grønnsaker kan spises til alle måltider, men blir kanskje litt rart til kakao, kjeks og lignende....
Kan jeg spørre hvor du bor Eurojente? Interessant at det finnes fastleger som er knyttet til ordningen, her er det myyye penger å spare på oppfølgingstimene

Jeg bor ved Trondheim. Er veldig glad for at jeg ikke trenger ut med så masse penger, selv om jeg nok tror at dere som går til egne eurodiet-leger sikkert får litt bedre oppfølging.

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

Ja spis så mye grønsaker du orker! Jeg ble treg i magen hvis jeg ikke spiste endel grønnsaker. Men som Mille sier er det lett å bli travle dager og det blir fort bare grønnsaker til middag eller lunsj...
Eller skal det stå anngående lengden i hver fase i Eurodiett brosjyrene. Hvis ikke legene har gitt deg det, ring Lindbergklinikken å få de. Det er det som er en viktig del av oppfølgingen....for der er vi alle forskjellig. Du skal ikke være i ketose (i fase 1 og 2) mer enn tre måneder av gangen. Så må nyrer og lever ha en pause en stund hvis du vil gå tilbake til fase 1 eller 2.

Jeg var i fase 1 i en mnd, to mnd. i fase to og så er det bare å kjøre på til man er ferdig...jeg er i fase 3a nå.

Har fått brosjyrene ja, så jeg satser på at 30 dager i fase en går bra for min del. Har lyst til å mest mulig effekt ut av dette, slik at jeg blir motivert til å fortsette på lavkarbo også etter kuren.

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat