Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-11, 11:45   #452
Lissi80
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei Har ikke lest gjennom hele tråden, men ser dere er godt igang.

Jeg meldte meg inn på forumet i slutten av 2010. Hadde en liten "test periode" med lavkarbo i 2 uker da for å se om jeg i det hele tatt hadde motivasjon og tid til å tenke litt annerledes når det kom til mat Jeg ble kjempemotivert og gikk ned 2 kg de to ukene!! Men så visste jeg at jeg ville kose meg i jula, så etter disse to ukene gikk jeg over til vanlig høykarbo kost med ny planlagt start 3.januar 2011 -og da begynte jeg for fullt igjen. Og jeg koser meg SÅÅÅ fælt. Til nå har det ikke vært så veldig vanskelig. Jeg har klart å holde meg unna alt søtt og har egentlig ikke savnet det (men det var selvfølgelig hardt de tre første dagene). Lager masse deilig mat (etter inspirasjon fra Lena Beatrice sin blogg -hun fortjener all oppmerksomhet hun kan få) og LCHF bloggen Jeg er veldig glad for at andre deler av sin kunnskap og erfaring, for uten det vet jeg ikke om jeg hadde klart dette. Som tre-barns mor og med full jobb har jeg ikke tid til å sette meg helt inn i dette og gjøre utregninger osv selv, så jeg satser på at ved å følge andres oppskrifter kommer jeg langt Så får vi se om jeg etterhvert klarer å stole nok på meg selv til å lage mat på egenhånd -og altså ikke bruke andres oppskrifter hele tiden

Ikveld er det to uker siden jeg startet og derfor skal jeg veie meg ikveld -så får vi se om jeg har gått noe ned. Håper jo på det, men lavkarbo begynte jeg på først og fremst fordi jeg oppdaget hvor stabiliserende det var for blodsukkeret mitt, samt å bli kvitt søtsug (jeg var en sjokoholiker og kunne lett spise 200 gram sjokolade daglig).

Gleder meg til å dele erfaringer med dere

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat