Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-11, 11:26   #320
Efterår
Medlem

Efterår sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hej
Jeg har levet af ca 1200 kcal i 1½ år efter vægtkonsulenternes principper og har tabt mig, men mangler lige de sidste 4-6 kg.
For ca 1 år siden fik jeg konstateret lavt stofskifte og blev anbefalet Atkins. Jeg har så levet efter fase-1 siden midt i novmber men har ikke tabt mig - tværtimod har jeg fået mere fedtvæv på lårene og maven og det var jo ikke lige det der var meningen. Jeg har overholdt principperne, men kan se at jeg måske blev lidt for glad for ost
Så i dag starter jeg forfra - tager de første 14 dage som egentlig er den rene fest for mig set i forhold til hvordan jeg har levet før Kan jeg forvente vægttab i fase-1 når jeg ikke skal af med mere end 4-6 kg? eller skal jeg blive 1 måned på fase-1 for at få gang i fedtforbrændingen?
Jeg vil skære meget ned på osten denne gang - eller skal jeg helt fjerne osten og hvad kan jeg erstatte den med? Har læst i Atkins bogen side 301 - godt nok i forbindelse med Candida - at mozarella og flødeost er ok - vil det gå an eller er al ost en party stopper?
Når jeg ikke skal af med flere kg skal jeg så holde øje med kalorieindtaget? Nu regner jeg både kcal, protein, kulhydrat og fedt ud, for at vide om procentfordelingen er ok.
Vil en fordeling der ser således ud være optimal for mig? 174 cm høj og ca 64 kg
1500 kcal
protein 20-25 % ca 94 g
Kulhydrat 0-5 % ca 19g
Fedt 70-80 % ca 125 g

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat