|
Sv: Kroppsform? (eple, pære ... druer?)
I hine hårde dager var jeg helt klart timeglass. Har alltid vært brei over skuldrene og rund over rompa, men fikk alltid komplimenter over min smale midje. Begynner å ane at jeg har et "liv" - midje under den digre stressmagen et sted. Håper på å finne både midjen og sixpacken i løpet av året, må bare jobbe meg gjennom eplet og det tar tid 
Har en bok, "Hold it you're exercising wrong" hvor kroppsfasongene blir delt inn i følgende hovedkategorier:
cone - de som er tunge på toppen men smalner av nedover, typisk mannfolkfasong (ohhh nå fikk jeg bilder av et mannfolk med cone fasong og sixpack på netthinna )
ruler - linjal. Personer som har lite kurver og vekten likt fordelt på kroppen. Typisk for runway modeller.
spoon - skje, de som er smale oppe og breie nede eller pærefasong som vi kaller det. Typisk kvinnfolkfasong
hourglass - timeglass, typisk kvinnfolkfasong, kurver og smal midje er stikkordene.
Eplefasong skjuler som oftest enten et timeglass eller en linjal, for det at man har klart å legge på seg rundt magen.
|