|
Sv: Kroppsform? (eple, pære ... druer?)
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Men hvem i alle dager er timeglass, da? Jordbær høres jo helt bort i natta ut i forhold til hennes mål, i så fall er det jo ikke relativt bærets form. Hva er i tilfelle jeg da? En ananas? Nå er jeg forvirra.
Marilyn Monroe skal jo ha vært ca 90/60/90, og hun framstilles jo som det klassiske timeglasset, men i følge deg var altså dama et jordbær? .
Ja, jordbær!
Jeg jobber med klær, og det vi legger vekt på er eple, pære og jordbær. Det de fleste jobber mot (bevisst eller ubevisst), er å få en harmonisk/likevektig figur.Særlig når en kommer opp i størrelser er det viktig å ballansere figuren.
En pære fasong kan ha lysere topper og mørke bukser, en eple fasong mørkere topper enn bukser.
En jordbær fasong står mye friere, siden den er ballansert. Og om en er slang i midjen, så er et belte ens beste venn.  
Der jeg jobber har vi feks. bukser som er merket med eple og jordbær eple figur. Dvs. en eple figur, trenger et lavere liv og smalere ben(siden eple ofte har slanke ben).Jorbær fasongen har et højere liv, så det er ogå ofte en bukse som passer til pære.
Er ikke det lettvint da?
|