Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-11, 09:20   #63
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mødre, synes dere det er vanskelig å lage middag?

At soya inngår i kosthold som er sunne på andre måter, japansk feks, er ikke helt overførbart. Soyaen de spiser i asia er for det første fermentert, soyasaus, natto, miso, og for de andre spiser de kanskje en spiseskje om dagen, som tilbehør, ikke som erstatning for en hel rett.

I Asia spises overhodet ikke soya slik soya blir presentert i vesten. Soyabønner har trasisjonelt vært dyrefor - bla fordi det virkelig ikke er særlig godt. Og veldig velegnet dyrefor fordi det også har den bivirkningen at det gjør feet roligere. Jeg ser rikignok ut som en ku selv, med svære jur, men jeg vil ikke bare stå rolig på båsen fordi det er så praktisk for noen andre.

Soya forrykker hormonbalansen og regnes som uheldig for stoffskftet.

Menn som trenger roligere gemytt kunne prøve mindre blodsukkersvingninger. Det virker her hjemme i hvertfall. Tiden fra 'H$%lvete! F$%&n! J#$%&vla XXX! GRumlegrumlegrumle' til 'unnskyld' har gått ned fra flere dager til ca 10 min. Det kaller jeg fremskritt. Se ellers: http://www.forskning.no/kortnytt/275597

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat