Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-11, 14:40   #419
LanoGakkGakk
Medlem

LanoGakkGakk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Jeh har en Janome, bestillt på nett fra Ål og kom i posten i full fart, no problem. Sikkert ikke den mest avanserte maskinen som finnes, men duger til mitt nivå og går som en klokke. Dessuten er det mange som har maskiner stående som de aldri bruker, hør med mødre,tanter, svigermødre ol. Kan hende man får kjøpe billig eller låne å prøve ut forskjellige modeller før man bestemmer seg.

Jeg har fått tak i en brukt maskin. Den er den samme GAMLE blytunge maskinen som min mor har. Men den har gått og gått og gått i sikkert snart 50 år, og har ennå ikke kommet til døren!! Satser på at den jeg har fått tak i ikke er en mandagsmaskin, men har tenkt å oppføre seg like fint som min mor sin. Er ikke spesielt avansert, men det er ikke jeg heller, så vi passer nok fint sammen. Prisen var også overkommelig, så nå gleder jeg meg bare til jeg får den i hus

Og i går fant jeg et broderi som jeg kjøpte for årevis siden. Det har jeg bare brodert ca 20 sting på, så der har jeg et bra håndarbeid å ta tak i. Det er et motiv som skal inn i en oval 40 x 50 ramme, så det er litt å brodere, men det er ikke dekket bunn. Skal ha det over pianoet mitt. Det er kjempestilig!!!

Noen andre som driver og broderer her?

Tidligere har jeg brodert en Bergensbunad, og perlebrodert en brystduk til en fanabunad. Også andre småting... men ikke noe av stor skala.

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat