Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-11, 11:27   #1
Leif
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Leif er ny på veien

Mye trening - kost før, under og etter

Det er skrevet litt om lchf kost for oss som trener mellom 4-7 ganger i uka men det kan være vanskelig å "samle" trådene her. Selv har jeg litt problemer med å finne hva som er det "optimale". De som har greie på det sier at det kan være en fordel å innta noe karbohydrater under lengre konkurranser og trening. Hva menes med "noe" og hvilken type karber er best? Jeg trener mot mosjonsløp på ski sykkel med varighet fra 4-7 timer Er det sånn at om man spiser litt mer karber vil kroppen komme i tvil om den skal bruke karber eller fett som brennstoff feks og hvor går grensen her. Synes i grunnen at dette er litt vanskelig å finne ut av. Kanskje noen av forumets lesere kan bidra med sine erfaringer her. Savner litt mer diskusjoner om slike temaer men forumet er kanskje primært for dem som sliter med overvekt. Kjenner dere til andre forum der disse temaene blir mer diskutert?
Har også vansker med å spise nok fett. Får ofte en skikkelig "ulvehunger" og da er det lett å ty til enkle løsninger som er karbohydratrike.
Dette med restistusjon er også interessant. Vanlig teori f.eks ved styrketrening sier at man skal innta raske karbohydrater etter trening for å frigjøre insulin som er et anabolt hormon som igjen vil fremme muskelvekst og raskere restitusjon. Gjelder det fortsatt om man prøver å spise lchf.

Tja, det var vel mine betraktninger for denne gang

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat