Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-11, 03:04   #28
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: En ting jeg lurer på ift rødt kjøtt/lite fiber.

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Man bør jo uansett holde seg innenfor anbefalt mengde som er 25-35 gram da, dersom man først skal spise det.
Det er dersom man spiser mer enn 50g at det er fare for at inntaket hemmer absorpsjonen.

Men poenget mitt var at hvis det det som stod på wikipedia stemmer så betyr jo det også at litt fiber hemme litt av opptaket av vitaminer og mineraler, bare i mindre skala. Med mindre jeg misforstår det som er skrevet der.

"Fiber gir en metthetsfølelse og avhjelper tarmvirksomheten gjennom å binde væske."
"I følge Nordic Nutrition Recommendations er maksimumsgrensen for kostfiberinntak 50g/dag. Høyere inntak kan hemme tarmens absorbsjon gjennom å binde næring og energi som følger med avføringen."

Binde væske og så står det binde næring. Væske = næring? Er du med på tanken min?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat