![]() |
Jeg har funnet løsningen for fruktelskere!
Smoothie!
Før likte jeg å starte dagen med frukt,- helst kjørt i maskin så jeg kunne drikke den... (eller spise med skje...:) ) Leste i Mat og Helse i går, og der sto en flott oppskrift! -En bare tilsetter proteinpulver og fett!!! :D Laget i går med blåbær, litt banan, et eple, 2 ts cocosa og 1-2 ss Udos Choise og 1/2 cup med proteinpulver (jeg har rent uten tilsetning av noe slag) Og tilsatte vann. Såååå nydelig!!! :D I dag skal jeg lage med isbitter i også for å få den litt sorbetaktig... Gleder meg! :) |
Høres godt ut. Du vet vel hva jeg skal spørre om....
rent proteinpulver, hvem hva hvor? |
Sitat:
Twinlab sin "Vegefuel" 100% Soy Protein Fant det på Kinsarvik Naturkost i Bergen :) SÅ nå lager jeg de nydeligste shaker; uten aspartam og annet tull som jeg ikke vi ha i... også kan jeg ha forskjellig smak fra gang til gang om jeg vil! :) |
Jeg ELSKER frukt - og SAVNER frokost smoothien min med bær, banan og appelsin ....!
Så dette høres flott ut. MEN er det lov til å spise banan og eple på vedvarende vekttap? Eller er dette kun for heldiggrisene på vedlikehold??! ;) |
På atkins vedlikehold skal du ha minst 2 porsjoner med frukt. Om du kan spise frukt tidligerer kommer an på din metabolske motstand.
Smoothies med Bær kan du i hvertfall spise... 10 medium jordbær inneholder ca 5g karb. :) |
Den ultimate nytelse:
Ok, nå har jeg prøvd en nyyydelig oppskrift:
ca 100g blåbær ca 5 biter med frossen frukt( sånn tropisk blanding i make poser som bærene) En liten dæsj vann 1/2 scoop med proteinpulver kjøres i kjøkkenmaskinen (med kniv) Et egg piskes til eggedosis, tilsett ca tre måleskjeier med stevia Bland sammen og ha i Udos Chose, og spises umiddelbart! :) Sååååå nyyyydelig! :love: |
Noen andre som har prøvd?
Jeg er helt hektet... Det er jo bare såååå godt! :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39. |