![]() |
Omega 3
Dette står på min seloljeboks:
1 kapse= 500 gr selolje døgnsdose 4-8 kapsler... jag får vartfall i mig 6 kapsler per dag.. innehåll: per dagsdose(4-8 kapsler) Eikosapentaensyre (EPA) 132-164 mg dokosapentaensyre (DPA) 70-140 mg dokosaheksaensyte (DHA) 150-300 mg øvrig omega-3 50-100mg skjønner ju inte noe av dette.. EPA,DPA,DHA???? Er dette en bra sammensettning? Er dette nok før mig? |
Sv: Omega 3
Har prøvd selolje og den fungerte utmerket på meg. Det var akkurat som om kroppen fikk noe den hadde manglet før. Men jeg kjøpte flytende jeg da:) . Ekspeditøren hevdet at det var bedre virkning av flytende. Jeg tror det kommer av at da får en i seg mer av det. Det var ikke noe usmak på det så det gikk greit.
|
Sitat:
Selolje inneholder mindre omega3 enn fiskeolje så derfor bør en ta større mengder for å få samme effekten. Jeg tror selolje inneholder større andel DPA enn fiskeolje og derfor kan den ha svært gunstig effekt med nok mengde. |
Grunnen till att jag har valt selolje som min omega 3 kilde, er ju att jag hørt att det er så bra mot min reumatism!
Men spørsmålet er ju viss jag spiser nok,till å bli en forandring?? |
Seks kapaler høres ut som at det skulle være nok. Fiskeoljekapsler pleier å holde med en til to. Men det er du som føler det på kroppen, Hvis du føler at det hjelper å øke ytterligere så syns jeg du skal gjøre det og syns du at du får samme virkningen av færre kapsler så syns jeg du skal spise færre for å spare litt penger.
Jeg tror ikke du kan overdosere så lenge du får i deg annen næring.:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29. |