![]() |
Lettvint bearnaisesaus
75 g meierismør
1 dl kremfløte 2 eggeplommer 1 1/2 ss bearnaiseessens (selges i velassorterte dagligvareforretninger) saft av ½ sitron 1/2 ts estragon, finhakket 1 ss kruspersille, finhakket Bland alt i en kjele og rør mens sausen tykner over svak varme. Hold sausen varm i vannbad. |
Heiii, denne er min... Den har jeg laget i mange år:spisesnak
|
Jasså? Hehe. Jeg fant den på en matside, så jeg har ikke vært i huset ditt og stjålet den altså. :P
|
Den er kjempegod og lettvint. Fått mye ros for den....Kan skille seg, men ha da bare i et par dråper kaldt vann....God som ny!;)
|
Lettlaget og veldig god!!
|
Sitat:
Jeg prøvde å lage denne i går, men den ble så "sur" av eddiksmak at vi ikke klarte å spise den. |
Sitat:
|
Jeg har hatt litt problemer med denne i det siste, den skiller seg. Jeg har brukt melk noen ganger fordi jeg ikke har planlagt godt nok, er det det som er problemet?
|
Sitat:
|
Takk for tipset, men det er altså oststoffet som kommer ut. Virker som det blir i sureste laget for melken/fløten liksom..
|
Sitat:
|
Takk!!!!!
|
Sv: Lettvint bearnaisesaus
Sitat:
Håper noen ser hva jeg har gjort galt, er nemlig ingen kløpper på å lage mat... |
min ble også sur..blærk...prøve med mindre essens neste gang...
|
Hmm jeg får den perfekt til hver gang. Men et tips når sausen har skilt seg; ha en ss iskaldt vann oppi og rør kraftig. Vips så er sausen god som ny. :)
|
Jeg lagde denne i kveld, og jeg fikk den til! :) Men eddikken ble litt sterk for min smak også... Skal prøve å lage den igjen en annen gang og se om den blir bedre da.
Se Isets andre bearnaiseoppskrift her, kanskje den faller bedre i smak hos noen :). |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21. |