![]() |
Næringsinnhold i speltkli og soyaflak
JEg lurte på næringsinnholdet i speltkli jeg. Og næringsinnholdet i soyaflak hvis noen vet.
Og til slutt: sukkerroefiber - hva er det for noe og hva bruker man det til og hvorfor? (hilsen uvitende) :confused: |
Sv: Næringsinnhold i speltkli og soyaflak..
Speltkli kan jeg ikke hjelpe deg med, men mine soyaflak fra Spielberger har:
KH - 5g Proteiner- 35 g Fett - 18 g Kcal - 322 Sukkerroefiber er rett og slett fiber fra sukkerroene, det som er igjen etter at man har tatt ut sukkeret (ihvertfall slik jeg har fostått det). Det brukes mye i lavkarbobrød, muffins osv for å øke fiberinnhold, uten at man tilsetter en haug med karbohydrater. Det gir dessuten fin tekstur i maten og smaker ålreit. |
:) Takk skal du ha dingpot!
Noen andre som vet næringsinnholdet i speltkli? |
Sitat:
|
Dette fikk jeg opplyst av distributør for Joco da jeg henvendte meg til dem tidligere i sommer:
Soyaflokker 41% protein 2,5% fiber 25 % karbohydrater 20 % fett 7 % vann Kalori 1954 KJ/100 gr Sukkerroefiber 73 % fiber 10 % protein 4 % karbohydrater 3-7% mineraler 0,3 % fett 10% vann Kalori 236 KJ/100 gr (57 kcal) |
Sitat:
Næringsinnhold pr 100 g vare: Protein ca 17,4 g Fett ca 5,4 g Karbohydrater ca 21 g Kostfiber ca 38 g Energi ca 864 KJ (208 kcal) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09. |