![]() |
Rekkefølgen på ketolysetilskudda
Jeg merker at dersom jeg tar krom-Kalium på kvelden så får jeg store problemer med å sovne. Men jeg blir derimot særdeles trøtt av magnesiumen som tas til middag. Har det noe å si om jeg bytter på rekkefølgen på disse to?
En annen ting. Bør jeg ta en ekstra magnesium i forkant av trening? Jeg sliter litt med kramper under trening nemlig og det har ingenting med dehydrering å gjøre. Jeg drikker mye vann før og under trening nemlig. Står advarsel på boksen om at man ikke bør overskride doseringen, men kanskje jeg trenger mer magnesium en folk flest? |
Sv: Rekkefølgen på ketolysetilskudda
Jeg vil anbefale deg å ta Magnesium på kveldstid. Magnesium brukes faktisk av enkelte som tilskudd - nettopp for å få sove, så kveldstid er bra. Mineraler SKAL (etter hva jeg har lært) tas på kvelden.
Hvis jeg var deg ville jeg øke magnesium-dosen (på kvelden) i et par uker og følge med på om det blir endringer i forhold til kramper i forbindelse med treningen din. Det kan jo hende at du faktisk 'skyller ut' en del av stoffene kroppen trenger hvis du drikker veldig mye i løpet av en dag. :) |
Drikker i snitt 2-3 liter vann pr dag.
|
Hei
Fedonisten har rett. Poenget er ikke å ta dem samtidig. Omega 3 tilskudd og høydose vitamin E kan ha tillegseffekt i forhold til å løse problemet med leggkramper, og det er ufarlig å prøve,men du må ta det en måned før du evaluerer effekten. Vennlig Hilsen Torkil:) |
Omega 3 tar jeg jo daglig allerede, 2 kapsler omega 3-6-9 pr dag. Så dersom jeg tar en dagsdose av e-vitamin i tillegg til ketolysepakka, er det da nok? Hvor mye e-vitamin? Og når bør det tas i forhold til de andre greiene? Ingen ekstra magnesium eller?
|
jeg tar b6 og magnesium før jeg skal sove ;)
|
Sitat:
Håper dette hjelper deg. Vennlig Hilsen Torkil |
Takk for det Torkil. Da iler jeg til helsekosten mandags morgen og hamstrer e-vitamin. Men bare det å bytte om på tablettene har faktisk hatt en virkning. Sovner søtt hver kveld med magnesium i magen..
|
Jag har ett likadant spørsmål jag...
jag tar: Till frukost: ketolyses krom-kalsium, 2 st seloljekapsler + Ibux 1gram pga verk Lunch: ketolyses selen-sink, 2 st selolje kapsler Middag: ketolyses krom-kalsium, 2 st seloljekapsler,1 magnesium+ ibux 1 gr.... Spørsmålet er: Ketolyse "pillerna" veit jag att jag spiser riktigt ,men kan sel oljen eller ibuxen ha en invirkning på disse mineraler å vitamin tabletter.?. Borde jag spise de separat? |
Hei
I tilfelle øker det opptaket av de fettløselige emneneog er således en positiv faktor. Vennlig Hilsen Torkil :) Sitat:
|
http://www.sweetim.com/simiebar/cont...s/000200BF.gif Tusen takk for svar Torkil !!
|
Et spørsmål til. Skulle ikke vi ta krom-kalsium og magnesium hver for seg? Ser Fridolina tar begge til middag.
|
Er det ikke bare krom-kalsium og selen-sink vi ikke ska spise sammen???
Nå blev jag osikker.. hjeeelp... (roper etter torkil)...:D |
I følge teksten på boksene skal krom/kalium tas til frokost og kvelds og sink/selen til lunsj og magnesium til kvelds. Jeg har bare bytta om på rekkefølgen jeg fordi Torkil poengterte at det eneste som var viktig var å sørge for at kosttilskuddene ikke ble tatt samtidig med hverandre.. Det burde gjelde for magnesium også tror jeg. Best alene, så det ikke blir forstyrret av de andre kosttilskuddene.
|
Hei
Korrekt! Vennlig Hilsen Torkil |
Sitat:
då ska jag ta magnesium noen timer etter middagen då:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16. |