![]() |
Prinsessemuffins
Jeg vil bare takke for den fantastiske oppskriften på prinsessebrødet. Det har reddet denne kuren tror jeg.
I dag lagde jeg muffins av oppskriften. Jeg tok oppi noen ekstra egg, litt ekstra bakepulver og litt mer olje. Så tok jeg kanel i noen og kakao i noen. Pluss litt søtningsmiddel og vaniljeestrakt. De ble skikkelig gode. Anbefaler å prøve dette.| |
Sv: Prinsessemuffins
Oj det må jeg prøve!!
Jeg har laget knekkebrød av det brødet, smaker nesten som fiberrik bare enda bedre!! Er så lett å lage også, bare legg tynne skiver på papirkledd stekeplate og stek i ovnen på 100 grader i 5-6 timer. :sikle: |
Ja, leste at det gikk an. Tror jeg holder meg til brødet. Syntes det smaker helt fantastisk. Kanskje jeg steiker knekkebrød seinere.
|
Hvor finner jeg denne oppskriften da???!!
|
Sitat:
oppskrifta ligger her: brød |
hmm...er bare meg som ikke liker smaken eller::?? :snurt:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei har lett en del rundt i brødforumet og der er det nesten for mye info for meg.. blir litt forvirret... Hva er den siste og eller den beste versjonen av dette brødet?
Fant man til slutt et soyaprotein/myseprote4in som ble bra?? Håper noen kan svare på dette, da jeg savner brød noe helt voldsomt. Har forsøkt med CC og det smakte dritt rett og slett |
Sitat:
neida......blir kvalm bare e tenker på d.....tåler ikke den soya smaken eller konsistense... så e må finne en oppskrift me lite soyaprotein i ... lagde grovtsoyabrød (nabon te torkil sin) likte de første skivene, men tilslutt likte e ikke dette heller:mad: må finne noe e liker........ |
Sitat:
|
Jeg lagde dette brødet etter oppskrift i Ketolyseboka, ser ut til å være samme oppskrift, brukte seterrømme i stedet for kesam.
Synes brødet ble helt greit, sånn formkakeaktig, man må ha godt med pålegg på for brødet smaker vel i grunn nada? Jeg prøvde å riste det i sta, men like bløtt...jeg savner noe å tygge i jeg... Kanskje jeg må prøve meg på knekkebrød...Iset, hva mener du med å legge skiver på en plate, deigen er jo ganske bløt... |
Sitat:
Du må selvsagt STEKE brødet før du legger skivene på stekeplaten til knekkebrød. :knegg: |
men oppskriften da? Jeg finner noe men det ser ut til å være med soya, mulig jeg er dårlig til å lete, håper noen er bedre og kan gi meg oppskriften...pliiis
|
Nei du får lete selv! :p Neida, her er oppskriften. :)
|
Sitat:
Den oppskriften det ble linket til lenger oppi her var hvertfall ketosebrødet, så det så ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Daizy kalte seg Princess før. Prinsessebrødet er hennes oppskrift. :) |
heid er finner jeg mange ulike versjoner, jeg ville gjerne vissst hvilken som var den som fungerer best. Mulig jeg er treg av meg men finner ikke frem jeg...:confused:
|
Sitat:
Hvilken som funker best er smak og behag. Ingen kan fortelle deg hva som smaker best. Det må du nesten bare finne ut selv. Jeg syns MIN versjon smaker best ! Hvor grovt brødet blir kommer amn på hvor mye du maler nøtter/frø. jeg velger å ha det grovt fordi jeg liker den konsistensen bedre. Og bokhvete er ikke vanlig hvetemel av hvetekorn, det er mel av en nøtt ! (navnet er bare forvirrende) GROVT NØTTEBRØD - berabeidet fra nabobrødet 5 egg 0,5 dl extra virgin olje av ettellerannetslag 3 ts Seltin (eller LO-salt) 2 dl sæterrømme 2 dl vann 1,5 ts bakepulver 100 gr kruskakli 75 gram sesamfrø 75 gram linfrø 100 gram valnøtter 100 gram solsikkefrø 50 gram bokhvete 1 ss fiber husk 1/2 ss karve (kan utelates - men det er knallgodt) Bland alt det tørre. Bland alt det våte - og bland tilslutt sammen. Er litt "sausete" først, men la det svelle 15-20 minutter. Rør igjen og hell i form dekket med bakepapir. Stek på 175 grader - midterste rille i 50 minutter. Jeg tar det ut av formen ganske raskt når det er ferdig - og legger det til avkjøling på rist. Når det er helt avkjølet skjærer jeg det i skiver og fryser 4 og 4 i hver sin pose og legger i fryser. Tar opp og legger i kjøleskap dagen for jeg skal bruke. Oppbevarer skivene i plastpose i kjøleskap til de er spist..... Det er ikke akkurat veldig lavt i karber, men mye lavere enn vanlig brød. En skive veier ca. 45-50 gram om har ca. 5 karber.... Hele brødet veide 1110 gram. Næringsinnhold for hele brødet: Total: 4333 Fat:388 3492 79% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:211 416 9% Fiber:107 0 0%Protein:127 508 12%Alcohol:0 0 0% Kalorier: 4333 Fett: 388 gram (79 %) Netto karber: 105 gram (9 %) Protein: 127 gram (12 %) En skive veier ca. 45 gram og har da: Total: 176 Fat:16 142 79% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:9 17 9% Fiber:4 0 0%Protein:5 21 12%Alcohol:0 0 0% Kalorier: 176 Fett: 16 gram (79 %) Netto karber: 5 gram (9 %) Protein: 5 gram (12 %) Her er en haug med andre: Naboen til Torkil sitt grove soyaproteinbrød Nilles Nutty Cheese Muffins Snuppelines lavkarbo mandelbrød Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Luftige brød uten gjær Daizys soyaproteinbrød Mum 4 2`s knekkebrød Muskats pølse-egg og soyamuffins Nøtta`s tacobrød Fibermuffins alà mofe Sleeptight`s supergrovbrød Godt soyabrød Mofebrød nr 1 med ost, havre og mandler Mofe-brød nr 2, med psylliumfrø, havre og nøtter Mofebrød ner 3 med havrekli og youghurt Mofebrød nr 4, med kli, helkorn og linfrø Skorpias soya(protein) brød Skorpias valnøttbrød 2 Skorpias valnøttbrød 1 Skorpias solsikkerugbrød Musti`s soyabrød Marianne`s pølse og oste "muffins" Nilles apelsin-rømme muffins Sandrines myke sponplater |
hmmm...er det eggene da?? Som gjør det sånn emment? Sukk..liker det ikke nei. Dumt.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
DET var DET i DET jeg så på...:).....I think... |
hehe ja d står d, fnis...
isteden for å skrive: d va soyaprotein i den oppskriften e så på.. ikke alltid like lett me dialekt |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44. |