![]() |
Brus Kontra saft og Juice
Visste du at det er 4-5 ganger så mye energi i vanlig saft og apelsinjuice som i brus? Det gjorde ikke jeg; :eek: http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold...e_sommerdrikke
|
Sv: Brus Kontra saft og Juice
Sitat:
Dette vil jeg finne ut av. |
Like greit å holde seg unna fabrikkjuicer og presse selv heller. Ja jeg vet man ikke får med seg fiberet da, men det er iallefall bedre enn å bruke fabrikkjuice. :)
|
Lise; jeg oppdaget det samme på min "Fanta Free - Pineapple Grapefruit" i går. Det står klart og tydelig "NO SUGAR added" - og det er jo for å få solgt den, sant?
Og så tok jeg en titt på ingredienslisten, og det er 3% ananas råsaft, og 2% grapefrukt råsaft. Og på næringsinnholdet; 0.3 g karber hvorav sukkerarter 0.3 g (pr. 100 g/ml). Nå er jo ikke dette "hysteriske mengder" med sukker - men det blir jo f.eks 3 gram rent sukker pr. liter - og på en 1,5 liters-flaske, så blir det 4.5 gram sukker. Igjen - ikke mye sukker, men for meg er det prinsippet. |
Sitat:
|
Jo, de kommer jo fra råsaften :ja:
Poenget mitt var at det står "no sugar added" - og da får man jo inntrykk av at det ikke er NOE sukker i det hele tatt i brusen. |
Sitat:
|
Jeg drakk masse av meieriets eple juice før, trodde det var så sunt å drikke :o
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01. |