![]() |
Lett-is
Har to dager på rad spist lett-is fra Henning Olsen, og fikk plutselig litt angst for at det ikke går bra:eek:
Står at den inneholder Karbohydrater herav 8,5 g polydextroseb og 0.3 g mikrokrystallisk cellulose. Men kcal var lite. På south beach tillatter man jo karber, bare det er rett type... Noen som har formening? |
Sv: lett-is
jeg er ikke sikker, men jeg tror -ose ending betyr sukker?
|
Jeg tror absolutt ikke at det var lurt. Det er ikke de "riktige karbene" her nei,
Men det vil jo vise seg på vekta ! Tåler du det ikke går du opp/står stille. Tåler du den vil du fortsatt gå ned. |
Noen som vet hvilken lettis man kan spise?
Det står jo i boka at man ksn spise lett-is |
Sukkerfri lettis isåfall, men jeg vet ikke hvilken lettis som er sukkerfri....
|
Isbilen har en del sukkerfrie lett is. Som er ganske gode.
men de har og lett is med lite fett.. så sjekk først. |
diplom is har en lett is vanilje
|
Diplomis har en variant som heter Sans. Den er kjempegod.Den er vel laget for de som teller kcalorier, for på lokket står d 4,5% fett,mindre tilsatt sukker og 130 kcal pr 100 gr.
Videre er næringsunnholdet som følger: 130 kcal, 4g protein, 28g karbohydrater, 17g sukkerarter, 4,5g fett så sånn var det.:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
har atkins en sukker erstatning :confused:
|
Lindberg har fruktose, atkins har ikke egen i norge, vet ikke hva han har utenom.
-ose er fremstilt tror jeg, suralose fek. det er jo splenda, og helt lovlig, og Maltose. |
Men er ikke maltose sukkeret i ølet?
Fruktose er iallefall sukker, som tas opp litt saktere enn vanlig sukker. :) |
South Beach dietten har en bok ikke sant? I den boka er det sikkert oppskrifter og der finner du sikkert en oppskrift på lettis også. Så lag isen selv, da har du full kontroll. Oppskrift på mager kesamis følger:
http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift14796.asp |
Sitat:
|
På fedonkurset sa de at vi kunne spise den hennig olsen isen med skogsbær, de fire-pack'ene du får kjøpt.
Ellers står det oppskrift på en mascarpone-iskrem i naturlig slank-kokeboka som jeg tenkte å forsøke meg på til 17. mai... Men har aldri laget is, så syns det er litt skummelt. Kan ikke noen skynde seg lage den i kveld og skrive her hvordan deg ble? :D |
jo ok, *springer hjem fra jobb og lager i en fei*
neidah, desverre. jeg kan nok ikke det. men jeg skal lage fromasje til 17 mai jeg. sammen med mosete bringebær. nammis |
nå har jeg kjøpt sukkerfri o'boy den var søtet med splenda men nr1 på ingredienselista het noe med maltoxe.... eller noe sånnt :o skal sjekke
|
Dimplom-is har en dukkerfri is til diabetikere. Den findes ikke i isdisken men du kan spørge efter den der de selger Dimplom-is.
|
Sitat:
|
NØTTAAAA: sukkerfri oboy?????
Hvor, hvor hvor!!! :sikle: |
Sitat:
|
over alt :spent::spent::spent: jeg kjøpte min på meny, men så reklamen i kk, virka som det skulle komme overalt !!! juhuuuuuuu !
problemet er bare at det skal blandes i melk :o men man kan jo lage sjokolademousse oboy+piska krem :sikle: |
Eller man kan putte den i smoothien :D
:ja: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42. |