![]() |
kokosmelk kakao - med skum?
Er det mulig å skumme kokosmelk? Jeg tenker da på å lage kokosmelkcaffemocca :D Og det beste med hele caffemoccaen er jo skummet på toppen! :rolleyes:
Selvfølgelig er det bare å teste det ut,men jeg ville bare høre om noen vet om det er mulig først, likevel ;) |
Sv: kokosmelk kakao - med skum?
Vet ikke, men høres veeldig godt ut. Spør Fjonken, kokosmelkkakao...
Har en boks Thai fra Santa Maria i skapet. Har ikke prøvet ennå, er litt redd for at det faller altfor godt i smak :o |
Det tror jeg neppe er mulig. Kokosmelka er temmelig tung og feit.. så jeg klarer ikke helt å se for meg sånn cappucinoskum ut av det. Men du kan jo prøve å pisken og se om det går. Ellers er det jo ikke farlig å slenge på en kremfløtekladd på toppen da.. Digg det og..
Men prøv ikke sukkerfri sjokolade som erstattning for kakaoen. Det prøvde jeg i dag og det funka dårlig. Cevalier bare klumpet seg og så riktig udelikat ut..Så den porsjonen gikk rett i vasken. |
Sitat:
og for de som ikke vet det, er kokosmelk laget av å filtrere vann igjennom malt kokonøttkjøtt. |
Hei mojik :)
Lettmelk funker ikke på lavkarbo. Det skal være mye fett på bekostning av karbohydrater. Og kokosfett er faktisk sunt :) |
Kokos melk kan lages slik det beskrives her, men det er også kokosmelk som er laget av selve kokosaften og uttrekk av fettet i kokosmassen.
Og her i lavkarboland er mettet fett faktisk sunt. Tro det eller ei!:) |
Jeg har prøvd å skumme kokosmelka med melkevisp og det gikk ikke.. ble liksom ikke noe mere ut av det en at den ble litt tykkere men var enda melkeaktig!:mad:
|
Men det var vel i romtemp? Prøv å varm opp melka litt i mikron sånn at fettet smelter. Kanskje lettere da?
|
Ok det skal jeg prøve i kveld:rolleyes:
Cool om jeg får skummet den! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04. |