![]() |
Alt jeg kan bruke soyaprotein til
Jeg har bestilt en 4 kgs bøtte (!) med soyaprotein, og trenger tips til hva jeg kan bruke det til! Har funnet noen oppskrifter her inne, pizzabunn og brød, men vil gjerne ha flere. Tenkte på å lage noen muffins, kanskje med litt ost og grønnsaker i, litt som de man spiser på south beach. Noen tips til hvordan jeg kan lage sånne med soyaprotein?
Alle tips og oppskrifter tas imot med takk! |
Sv: Alt jeg kan bruke soyaprotein til
Du kan tilsette i brød, i vafler, i pannekaker, i grøt, i smothie, i brød, i kaker, i muffins, sauser...
|
Lise, jeg trenger info etter teskje-metoden, jeg er ikke noen god kokk (for å være ærlig er selv et speilegg avanser for meg:D ). Hvordan blir blandingsforholdet i ting som muffins og pannekaker? Hvor mye væske i forhold til soyaprotein?
Noen som har en god muffins-oppskrift? |
Off-topic, men er soyaprot = Vege Fuel = Protismel?
|
Å... jeg kan nok ikke hjelpe deg der... Jeg bare justerer litt til jeg får det som jeg vil jeg. Tar en oppskrift jeg finner, og tilsetter litt snn og litt sånn. Eller bare hiver oppi ingredienser som høres flott ut, og mikser til jeg får den konsistens jeg vil ha. Jeg har det liksom i hendene...
|
Sitat:
Dessuten, har Anna V linka til flere gode utenlandske oppskriftssider. Søk på henne så finner du sikkert disse. Og der får du alt inn med ts.. |
Hei, Zen :) Hvor har du kjøpt den bøtta di? Hvor mye koster 4 kg. soyaprotein egentlig?
|
soyaprottis er ikke soyamel nei...det smaker jo hoppetau. Prottispulver er mer nøytralt...med mindre karber. Brukes til alt som skal ha mel eller mere prottis i!
|
Jeg spurte ikke om soyamel altså.. Se innlegget mitt en gang til.
|
Sitat:
Hvis du handler på Norkost, sjekk ut proteinbarene "ultimate sensation" hvis du spiser slikt. Smaker utrolig godt og mektig, og bare 5 net carbs pr bar, og den er STOR (større enn Atkins-barene). |
Sitat:
:o |
399,- kr for FIRE KILO?? Det er jo gratis!!! :dåne:
|
Takk skal du ha. Tror jeg skal shoppe litt :D
|
*shoppet både protein & barer* :D
|
Går dere ned i vekt med alle disse barene ? De stanser iallefall MITT vekttap så det holder .. :(
|
Merker ikke at morning shine barer virker inn på vekttapet. Men jeg spiser det bare når jeg "må"... Vi får se med disse jeg bestiller :)
|
Sitat:
Apropos Atkins-barene: Jeg synes ikke de som er i salg i Norge er særlig gode (jeg bestilte peanøtt og kokos-barer fra atkins.com en gang, og de var bedre). Synes de smaker kunstig og "slankemat". Men de ultimate sensation-barene smaker ordentlig sjokolade! De er jo billigere enn Atkins-barene også, 22 kr pr stk på norkost, og de er nesten dobbelt så store som Atkins-barene. De som ikke vil bestille på nettet kan få tak i barene i Life-butikker (iallefall noen). Der er de litt dyrere. Jeg reklamerer veldig for barene nå (men jeg er forelsket i dem), jeg burde få rabatt hos norkost for dette. :D |
Sitat:
utsolgt, selfølgelig:(... Hvor mye ble portoen på...4 kilo:)..Genialt da.. |
Sitat:
|
Jeg kjøpte Ultimate Sensation-barer (2 stk, en med peanøtt og en med cookie-dough tror jeg?) på Svinesund i sommer. :sikle:
|
Jeg også har prøvd Ultimate Sesation barer, smakte veldig godt :sikle:
|
Sitat:
Smaker New energy!!! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08. |