![]() |
splenda
Heisann!
Ny her... :) Hva er Splenda? Jeg har skjønt at det er noe søtt... |
Sv: splenda
splenda er et søtningsstoff som er lagd av eller basert på sukker, men som inneholder mindre kalorier og karbohydrater enn vanlig sukker. Fryktelig søtt... Kan erstatte sukker
|
men hva er det gjort med det? Hvilke prosesser har det gjennomgått for å strippe karbo og kalorier?
|
Her står det litt:
http://www.splenda.com/ Og her kan du lese en norsk artikkel om søtstoffet: http://www.aftenposten.no/helse/article1051934.ece |
takk :)
|
aha sucralose er splenda ! så bra da har jeg smakt splenda :D her skal alt testes :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvis du kjenner noen som skal til USA eller England, så finnes det i salg i butikkene der. Ellers er det, som Iset sier, eneste mulighet å bestille fra nettet. Stor pose (A5 størrelse) tilsvarende søtt som 5 kg sukker veier ikkeno og varer leeeeenge ! Nå fikk jeg broren min til å kjøpe "Brown Sugar Twin" som brukes til baking & sånn da han var hjemme sist. (mange amerikansek oppskrifter bruker det). Skal prøve neste gang jeg lager New York Style Cheesecake !
Når det er sagt så er det aller best om man prøver å lavære å bruke for mye kunstig søtstoff i det daglige. Det er IKKE sunt i store mengder ! :) |
Sitat:
|
Karber i splenda?
Hei,
Noen som vet om det er karber i Splenda?? Jeg mistenker at det er noe og vil gjerne iberegne dersom jeg skal bruke produktet... :cool: Det står det er 0 pr servings i min pakke kjøpt i USA, men en serving er jo på 1 gram... Og så er det noe med at i USA trenger man ikke oppgi dersom karber er lavere enn 5 gram per servings.. Eller??? :eek: |
Svar på mail jeg sendte til Splenda (uthevelsen er gjort av meg):
Sitat:
|
Splenda
Håper på mange gode Splenda tips og informasjon :)
Er det noen som kan svare på? - Brukes Splenda på samme måte og lik mengde som sukker? - Hvor mye karbo og kcal er det i Splenda - Kan man bruke Splenda til baking og koking? - Er det noen bivirkninger? - Hvor får man tak i Splenda? |
Sv: Splenda
Fant Splenda på MENY på OSLOCITY..POTIONS POSER
|
Sitat:
|
Har sett det både på ICA, Prix, Ultra, Mega mm. Så det ligger nok i standardutvalget til flere butikk-kjeder nå. Skulle derfor være muligheter til å få tak i det for de fleste.
Har forresten 2 glass stående jeg. Bruker det faktisk ikke. (glemmer nesten at jeg har det) |
Kiwi butikken her vi bor har dette i 100 grams bokser. Tror det er granulat versjonen.
|
Ja nå finnes det stort sett i alle butikker, endelig (denne tråden er egentlig gammel). Jeg er så glad jeg slipper å bestille det fra USA lenger!!! :D
|
Til og med Meny'en i lille Molde har disse greiene...og ikke minst har de 80% sjokolade til en overkommelig pris (må bare ha det...).
|
Jeg fikk kjøpt Splenda i dag, og har prøvd den i te. Det var godt!
|
Hva koster Splenda i norge egentlig? jeg driver å kjøper i England, der er det glass med 100 gr til i underkant av £2 (som tilsvarer 25 kr) jeg bruker kanskje et slikt glass på 9 mnd, så det går ikke så mye av det da
|
Er ikke helt sikker, men tror jeg betalte 39,- for 100 gram på coop.
|
Sitat:
|
Jeg betalte 37,90 kr på Kiwi for en 100 grams pakke med granulat,
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59. |