![]() |
Norges nye sukkererstatning?
Ja vi har vel alle fått med oss at Iduns nye ketchup er tilsatt sucralose, dessutel leste jeg at Cola light også er det.
Selv har jeg gått til innkjøp av den nye sukkerfrie doc halspastiller med fylt kjerne,i lakris og solbær utgave og de har også, blant annet sucralose tilsatt. Skulle vært spennende å se om noen vet om flere varer,(ja utenom de fra Atkins da) og om selve søtningsmiddelet er kommet for salg i butikkene?? |
Sv: Norges nye sukkererstatning??
Sitat:
|
Kjøpte ketchupen idag, smaker akkurat likt vanlig ketchup. :D
|
Den hadde jeg ikke fått med meg! Kanskje jeg kan spise litt ketchup igjen da? Har ikke spist det siden jeg begynte på Atkins.
|
Sitat:
Tilogmed eldste dattern min synes det,og hun nekter å drikke Cola uten sukker. Det kommer nok over hele norge snart:-) |
Sitat:
|
"Problemet" mitt er at jeg liker Heinz så UTROLIG mye bedre enn Idun Ketchup.... Derfor lager jeg min egen. :D
Bruker denne oppskriften: ØLOWER CARB 'HEINZ' KETCHUP Recipe By : Serving Size : 64 Preparation Time :0:20 Categories : 0-5G Low Carb new Sauces Dressings All Purpose Amount Measure Ingredient -- Preparation Method -------- ------------ -------------------------------- 12 oz tomato paste -- 350gr cooked 12 oz water -- 350gr 6 oz white vinegar -- 180g 1/4 cup splenda -- or Equal Spoonful 1 tsp onion powder 1 tbsp salt Mix all the ingredients together, blend well. Den er kjempegod. Tilsetter man litt soyasaus, litt worchestersaus, litt og litt (bittelitt) tabasco blir det barbequesaus - kjempegod! |
Ja, Heinz er mye bedre.
Har dere smakt Atkins' egen ketchip? Ketch-a-tomato heter den visst. Jeg bestilte flere flasker sist, men jeg tror ikke de har den lenger. Den smaker nesten som Heinz, UTROOOLIG god!! Mamma fikk helt dilla på den og har lyst å grine nå siden det ikke er mer igjen og hun ikke får kjøpt den i dusteNorge. :sukk: Åååh jeg savner den ketchupen... Tror det var 0 karber i den... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
10 kalorier 1 gram netto karber (Amerikansk merking, på flaska står det 2 gram karber, 1 gram fiber=1 karb) Ikke sukker og ikke fett påstås det.... |
Ja, var det jeg mente å ha lest på flaska. :)
Ikke så mye mindre enn i tomatpure da, som vel har rundt 2,8 gram per ss? Men Atkins ketchupen smaker jo dødsmye bedre, kan ikke bruke tomatpure som ketchup, syns jeg. |
Sitat:
70 kalorier 3.4 gr protein 12.9 gram karbohydrater 0.4 gr fett Om 1 ss pure veier 14 gram er det 1.806 karber i 1 ss tomatpure. |
Åj det var jo ikke så ille da. :)
Men jeg må si jeg savner den ketchupen. :sukk: |
Sitat:
|
Ja det er sikkert ikke så mye tomat, mye eddik tror jeg. Men den er såå god. :sikle:
Smaker mer som ketchupen fra MacDonalds, og den elsker jeg. |
Sitat:
Den ble veldig godt mottatt her i heimen AnnaV - tusen takk skal du ha! Og så enkel å lage....:) :) :) |
Hvor mye karber er det i den nye til Idun da?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Norges nye sukkererstatning?
Hvordan er egentlig holdbarheten på denne? Kan man lage en batch og putte den på en bruke heinzflaske for eksempel?
M |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg aner ikke hva de mener med cooked tomato, men jeg kan tenke meg det skal være 350g tomatpruè og alt skal kokes( man koker vanligvis ketchup for at den skal holde seg). Jeg har ikke prøvd denne oppskrifta sjøl. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51. |