![]() |
Dårlige varedeklarasjoner.
Det irriterer meg noe inn i granskauen at mange produkter mangler varedeklarasjon eller har mangelfulle sådanne. Jeg lurer bare på om vi kan gjøre noe med det? Kan vi være en pressgruppe for å få endring på dette problemet? Noen som har noen tanker om dette?
|
Sv: Dårlige varedeklarasjoner.
Er veldig enig med deg der. Og vi kan sikkert utøve press på noen slags måte. Er jo alt for dårlig at de ikke skal kunne greie å skrive på en varedeklarasjon.
|
Sitat:
De som importerer varer har plikt til å merke varene på norsk. Det er derfor mange varer ikke importres lenger (fortalte en importør meg). Vi må bare mase og mase og mase...........:) |
Sitat:
Ellers så er det ikke alltid like lett å finne ut hvor en skal henvende seg, og i tillegg så svarer de gjerne ikke på henvendelsen. Men kanskje vi rett og slett bare skal lesse dem ned i mailer. Da MÅ de til slutt gjøre noe.;) |
Mener det er Staten som har hovedansvaret her, men hvilket departement? Er jo nye departementer nå. Hadde god oversikt over dep'ene da jeg jobba i regjeringskvartalet, men har mista oversikten fullstending nå. Noen som vet?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23. |