![]() |
Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.
Sitat:
|
Jeg er 0, men Skaldeman selv er faktisk A. ;)
|
Sitat:
|
Sv: Erfaring med lavkarbo og blodtype?
Jeg er også A og jeg har gått ned ca 10 kg på Atkins, men jeg går fortere ned hvis jeg holder meg til nøytrale og medisinske matvarer kombinert med Atkins. Det greier jeg bare i korte perioder siden utvalget blir så begrenset, så jeg holder meg til mye fett og spiser masse rødtkjøtt. Går litt saktere ned men jeg trives bedre. Tror forøvrig at jeg er a2 , en type av a som ligner mer på o en vanlig a.
|
Jeg er AB, og spiser mye egg, kalkun og fisk. :)
|
Sitat:
|
Høres ut som en god plan. :)
|
Jeg har blodtype A, og trives dårlig med brød/sukker etc. Jeg liker det svært godt, men blir rar i kroppen av det. Øl det samme.
Derimot fungerer jeg godt på reine matvarer som kjøtt og flesk. Fenalår, morrpølse, spekeskinke er ting jeg også fungerer godt på. Pannekaker er noe som enkelte kan spise både 4 og sju av. Jeg ble sjaber etter ei pannekake. Og kroppen har fungert bedre om sommeren for da griller vi svært mye. Og sånn gikk det helt opp til 132kg. Men nå er det slutt på å tro alt som kostholdsekspertene sier. Jeg har prøvd å gå ned med sult, og det virker det, men kan ikke fordra å gå sulten i "evigheter". |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
I fjor deltok jeg på en kongress om blodtyper og genetisk polymorfisme og fikk vite at det var satt i gang et pilotprosjekt i regi av Institute for Human Individuality i Phoenix for å undersøke mulige forskjeller mellom de med type A og de med type O på et lavkarbokosthold. IfHI ble startet etter en donasjon av Peter J. D'Adamo, som er meget interessert i forskning. Jeg skal følge opp saken og vil skrive om resultatene i Mat&Helse så snart de foreligger og kan publiseres. |
Sitat:
Nå har jeg komponert min egen medisinske frokost: 2ss bokhveteflak, ca 1ss knuste linfrø, 2ss soyaprotein og 1ss lettkokte havregryn. Bland sammen og hell på kokende vann. Rør rundt, så har du en god og mettende grøt. Jeg søter med kunstig søtstoff. Gubben får heller fortsette med egg og bacon. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05. |