![]() |
And eller kylling med vanilje ala La Rèunion
Fra Viestad i Dagbladet har jeg stjålet denne og gjort den litt mer lavkarbo vennlig:
Sitat:
Server med ris til de som spiser det - tilsatt litt gurkemeie og noen rosiner. Eller med jukseris eller blomkål mos og brokkoli til oss sunne ! Nok til 4 4 andelår, eller 4 kyllinglår (eller bryst) 1 vaniljestang, delt i 2 på langs 1 ts karripulver 2-3 ss smør eller palmeolje, eller Cocosa Ev 2-3 tomater, hakket 1 nellikspiker 1 løk, hakket Gni anda inn med frøene fra vaniljestanga, karripulver og salt. Del vaniljestanga i mindre biter. Varm smør. Stek anda i smør ved middels høy varme i 15 minutter. Skru ned varmen og ha i resten av ingrediensene. Sett på lokk og stek videre i en halvtimes tid, eller i stekeovnen ved 150 grader i 45 minutter. |
Sv: And eller kylling med vanilje ala La Rèunion
Denne så god ut...og smart med vaniljestang som krydder. Både svin og høns smaker godt med litt søtsmak:)
Takk!:klem: |
Sitat:
|
Sitat:
Grovriv et RÅTT blokmkålhode så det ligner på riskorn (passer vel til 4-5 personer), legg en klatt smør i en mikrosikker form. Mikre det i 7-10 minutter. Smak og kjenn om den er ferdig. Kjempegodt. Du kan bruke denne som ris, jeg serverer den ofte til kylling tandoori feks. |
Sitat:
1 blomkålhode 2-3 ss meierismør 1 fedd hvitløk - småhakket 1 ts (+) Maldone salt (eller havsalt) + nykvernet pepper (etter smak) 2 vårløk - kuttet opp i biter på skrå Først rev jeg blomkålen på råkost jern grov side. Smeltet smøret i en stor steke panne. Surret hvitløken en liten stund. Hadde oppi den revne blomkålen, kvernet pepper og salt. Stekte dette på middels varme i 7-8 minutter. Blandet oppi vårløken. |
Mmm det hørtes jo enda bedre ut.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24. |