![]() |
Vita Biosa
Vi har jo ikke en tråd om Vita Biosa jo! Det må vi ha :ja:
Jeg kan ikke sånn supermye om Vita Biosa - men vet at det er godt for tarmen. Tarmen består av masse tarmtotter, og på en måte tarmtotter inni tottene igjen, om dere skjønner. Altså har tarmen en veldig stor overflate. Det samler seg masse dritt og lort fra maten vi spiser inni disse krokene, og vita biosa får tak i det, og skyller det ut. (Er det ikke sånn da Iset?) (Iset = vita biosa-ekspert) Det gjør at næringsopptaket vårt blir mye bedre. Folk som har tarmproblemer/sykdommer, bør absolutt ta Vita Biosa. VIta Biosa er en flytende melkesyrebakterie, som man kjøper på Helsekosten. Kan også brukes som omslag på sår, etc. Hvis man går på antibiotika, bør man ta et probiotika som Vita Biosa. Fra Biosa Norge: http://www.biosanorge.no/Dokumenter/Helse.htm Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sv: Vita Biosa
Så bra tiltak Mofe! Kjempelurt!
Jeg har en flaske stående i kjøleskapet. Nå skal jeg begynne å drikke av den igjen! |
jeg også men den smaker jo så grufult :o også tror jeg at jeg tok litt mye for ble forstoppa jeg :rolleyes:
men et bra produkt ? å joda ! helt genialt :D |
Sitat:
Hokeeei daaa.. *tasse* Japp - holdbar to måneder etter at den er åpnet :) |
hvordan smaker det? gir det løs mage når man starter med det? føler at tottene mine er fulle av drit :ja:
jeg ble nysgjerrig, jeg, men må kanskje planlegge startdagen litt.. med tanke på spilling og sånt ;) :p |
Inneholder denne de "vanlige" melkesyrebakteriene?
|
Jeg har ei flaske stående også, men tror bare den får stå... det smaker jo så jæ*** at fy... (men jeg får rensket magesekken når jeg tar det da, for det kommer rett opp igjen...) noen som har forslag til hvordan man skal få i seg vita biosa uten å kaste opp etterpå?
|
Sitat:
|
men atte hvordan smaker den vondt? vet ikke om jeg gidder å kjøpe om det er så ille... :)
|
Sitat:
|
|
tor ikke det siden det er jo urter ... men kan jo kanskje være en minst like god erstatning ...
*må innrømme at jeg ikke leste linken over:o* |
Nei det er ikke vanlige melkesyrebakterier i den, bare urter.....:)
|
jeg brukte denne en periode(2mnd), men merka egentlig ingen forskjell på noe som helst.. og ja, den smaker vondt ;)
silje |
Jeg synes ikke den smaker vondt i det hele tatt jeg. Litt surt, men ikke vondt.
|
men mofe? hva slags forskjell kjenner du?
|
Sitat:
Skal jo ikke gå i detaljer da, men de som leste "gå på do, nummer to"-tråden", fikk emd seg hvordan det var før - og nå er jeg normal! :D Og det var etter at jeg tok første dosen. |
så bra!! :)
|
jeg synes den smaker helt forferdelig, så jeg tar idoform i steden. får kjøpt på apoteket, og er kapsler, så de er mye bedre å ta
|
Jepp, Mofe, vet at den må brukes innen to måneder. Min har vel stått tre måneder i kjøleskapet etter at jeg åpnet den, men det er ingen usmak på den, så da drikker jeg i vei. Jeg har aldri hatt veldig stor respekt for sånne datoer. Smaker det greit, så er det greit!
Den smaker litt syrlig, jeg har ingen problemer med å drikke den. Jeg har ikke merket at den har noen effekt, men jeg har heller ikke vært flink til å ta den jevnt over lenger tid. Det mest negative er at det er en forbasket idiotisk flaske å tømme av. Jeg søler hver gang. Dyre dråper går til spille -knurr. |
Sitat:
Jeg orker ikke ta 2-3 skjeer om gangen verken av denne eller Udos, så jeg heller alt i et eggeglass, hele dosen, så heller jeg nedpå. Ingen søl. :) Her er mer info om V.B: http://www.biosanorge.no/ |
Sitat:
Jeg bruker den FOREBYGGENDE. Den minker jo voldsomt sjansen for bla. kreft, noe maange får idag. Så jeg merker ikke noe enten tar den eller ei, men i det lange løp vil man nok merke noe, og det er at man holder seg frisk. :p Jeg merker jo ikke at jeg tar multivitaminer heller, men jeg VET kroppen har kjempegodt av det. :) |
Hvordan går det her da mofe? :p
Hørte noen andre skulle prøve og er litt spent på om du har merket noen effekt på sikt? Bivirkninger? |
Går så flott atte! Bortsett fra at jeg glemmer jo helt bort å ta den da, så blir sånn en gang i uka jeg husker på det. Men skal bli flinkere nå! :ja:
|
synes du den smakte ok med en gang, eller måtte du venne deg til den?
:p ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06. |