![]() |
Julebrus
jeg har gått å tenkt i noken dager på om jeg kommer til å få smake julebrus i år, er veldig glad i grans sin.
kom på prix i går, og gjett hva de hadde! sukkerfri julebrus!!! :D til 6,90 for flasken :D |
Sv: Julebrus
åååh... jeg har skimta min yndling i butikkene også Hamar og Lillehammer Bryggeri sin! Den har dem vel ikke på vestlandet tror jeg...?
Men den skal jeg unne meg noen flasker av etterhvert. Bare det blir desember først! :D Hmm, leste jeg sukkerfri?? Farge? Smak? Er den rød er det bare å glemme.. Er ikke så glad i brus egentlig... |
:heia: Dette var gode nyheter!
|
Sitat:
|
den er nok rød :P tror ikke jeg har sett en julebrus som ikke er rød..
verste farge på brus er halowen brusen som er lilla |
Sitat:
|
hvilket merke var sukkerfri? Grans?
|
Sitat:
:klem: |
Sitat:
Og dere som sier at den bare er det samme som champagneburs tar feeeeil! Den smaker faktisk helt noe for seg selv. Den smaker jul, ikke sant Fedonisten? Vi er fra ca de samme trakter er vi ikke??:rolleyes: |
Jeg har aldri hørt om eller sett brun julebrus, så da eksisterer den ikke. :snurt:
|
Eg ELSKER julebrus og måtte selvfølgelig kjøpe en flaske for å smake. Den er SIMBA sitt (og coca-cola company) og smaker akkurat som vanlig julebrus, men 0 karboer :D
Deilig...men nå må eg ta meg fra nakken og klare til nærmere jul med det :p |
Sitat:
:p |
1 Vedlegg
Sitat:
Fos oss hedmarkinger (og sikkert opplandsfolk) er dette desembers -om ikke årets høydepunkt!!! Den er såå absolutt verdt å smake. Blir ikke jul uten den, marsipan og lefse og sylte.. Nei nå skal jeg slutte..:p:o |
jeg gleder meg til JUL
|
Sitat:
|
Sitat:
|
det er sant som de sier her, at julebrus skal være brun, men jeg har aldri hørt om bryggerinissen... her i trøndelag har vi den riktige sorten, og det er den brune julebrusen fra dahl's bryggeri... og den skal drikkes rett fra glassflaska... ikke noe glass eller storflaske her nei. (men den er desverre med sukker da, så det blir nok ikke så mye julebrus her i år... men en liten smak er lov)
|
Det er forskjellig fra sted til sted hva som er mest vanlig av rød og brun julebrus. Her på vestlandet drikkes det RØD julebrus, den brune er det få som er vandt med her. ;)
Det går ikke an å si at den SKAL være rød eller brun, det er altså forskjellig fra sted til sted pga tradisjoner. :snill: Jeg kjøper sukkerfri (rød) julebrus på Obs, det er Simba/Coca Cola sitt merke, og den smaker akkurat som ordentlig julebrus. Nam nam. :D |
Sitat:
Enda lenger tilbake husker jeg at hvert år på 1. desember var venninna mi og jeg og kjøpte en flaske julebrus på deling og en marsipanpølse som vi også delte. Så gikk vi ute og koste oss med dette - og det var virkelig STARTSKUDDET på julestemning. I mitt hode snødde det alltid da også, men der kan det vel hende at hukommelsen er litt påvirket av ønsket.... God jul! Dolphy: Ca hvilken trakt er du fra da, Dolphy? Jeg er sånn ganske så akkurat fra Hamar jeg. :klem: |
Sitat:
:liste:Var ikke meningen å være påståelig eller fornærme noen... :liste: |
Er så enig med jeef den beste julebrusen er brun og kommer fra Dahls Bryggerier.. Og det tror jeg alle trøndere og nordlenninger er enige i..
Men i år har det kommet en god erstattning.. nemlig Simba's sukkerfrie julebrus..som har blitt nevnt før.. den smakte helt fortreffelig med tanke på at den er uten sukker.. ikke så kvalmende som mye av de andre sortene... Jula er reddet.. hi-hi... |
Sitat:
|
DETTE er min yndlingsjulegrus :D Den er forresten brun. Jeg er litt rar slik, jeg assosierer rød julebrus med klissete Rødbrus :rolleyes: Men, nå drikker jeg ikke sukkerbrus mer - så det blir synd for meg.
Så morsomt med sukkerfri julebrus! (jammenta på tide :D ) |
:eek: hva står den flasken på ? henger den i luften :confused:
|
Jeef: mente jo ikke deg personlig da. ;) Jeg bare sier sånn generelt at man ikke kan si at den eneste julebrusen er rød eller brun, for det er forskjellig. :)
Det virker som om landet er delt på midten, oppe er julebrusen brun, nede er den rød. :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58. |