![]() |
Kviser/noe som ligner
Hei,
Etter at jeg begynte på dette nye kostholdet, steinalderkost. Så har det smått begynt å komme noen små prikker/kviselignende prikker noen plasser rundt på kroppen. Så fremkaller sunt kosthold urenheter i huden? :O Det er nesten ingenting, men det er mer en jeg har hatt siste 10 årene. |
Sv: Kviser/noe som ligner
Du spiser vel ikke noe særlig med meieriprodukter, du?
|
Hvor lenge siden er det du la om? Det er ikke uvanlig at hormonspeilet endres en del ved omlegging til lavkarbo-dietter. Det kan vare ganske lenge.
Meieriproduker som Nellie sier, gir også mange kviser - så om du spiser mer enn før kan dette være en årsak. En annen mulighet kan være at du spiser mer av noe du ikke tåler så godt. Et tips - som har iallfall i tider hjulpet meg, er omega3 (om du ikke får mye av det i kosten). Jeg vet ikke hvorfor, men det virker normaliserende på huden min. Kanskje det gjelder deg også? |
Jeg har opplevd at den første tida i ketose reagerer jeg på syntetisk stoff rett mot huden på en måte som ligner det du beskriver, men det har gått over etter en tid.
|
Sitat:
Men de har gått fort over, so kan være tilfeldig. Har aldri vært plaget av det, og det gikk fort over denne gangen også :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44. |