![]() |
Vafler med kokosmel?
Noen som har prøvd å lage vafler med kokosmel?
|
Sv: Vafler med kokosmel?
jepp.. funker det:)
|
Sitat:
|
jeg har hatt i litt fiberhusk.. har desverre ikke noe "oppskrift", bare slumper.. Egg, rømme, sukrin/stevia, fiberhusk, bakepulver, kokosmel, kardemomme, melk(kan gjerne bli litt tykk røre etterhvert..
|
Dersom du bruker melkeprodukter så er disse veldig gode:
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012...bo-vafler.html |
Sitat:
Kan skrive under på at de er kjempe gode og smaker som vanlig vaffler:) |
Jeg bruker kokosmel, oppskriften er ikke min( kan ikke linke til formet der den ligger pga det er lukket)
4 egg 1dl kokosmelk(eller fløte/rømme) 2ss kokosmel 1ss fiberhusk Evt søtt etter smak, kardemomme etter smak 2ts bakepulver La svelle og stek. Jeg pleier å få 5-6vafler i mitt store wilfajern av denne. |
Tåler ikke melk dessverre men skal prøve meg på imse sin oppskrift :) jeg lager noen nå og de er veldig gode på smak men faller så lett fra hverandre.
|
Er glutenmel noe å bruke til vafler og denslags? Kjøpte en pose for noen måneder siden, men har ikke kommet på noe å bruke det til...
Jeg kjøpte en eske med noe amerikansk vaffel- og pannekakemiks på helsekosten. Tilsettes egg, olje og vann, og stekes. Fin konsistens, men det smakte bortimot ingenting! Kanskje man bør tilsette søtning og kardemomme? Noen andre smaker som egner seg? Litt vanlijeessens kanskje? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva gjør dere for at røra skal fungere bra i vafeljernet? Jeg klart å ødelege mitt vafeljern når jeg forsøkte å steike vafler med kokosmel. De satt fast! og rant utover hele greia! Grr....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25. |