![]() |
Treningstråden for november
November er her,med uendelige muligheter til å bli sprek og sterk :D
|
Sv: Treningstråden for november
Regn,isen forsvant på asfalten ,løp 7 km fart 6,40/km, dette var i går
I dag har jeg gått tur i skogen 5-6 km ,rolig og pent ,for mye is til å løpe. |
Gått hjem fra jobb de to siste dagene.. Kroppen har trengt litt hvile, har også gjennomført to enkle styrke økter på stuegulvet..
Man må jo begynne en plass - er det ikke så? |
Jeg må begynne å trene igjen ifølge fysioterapeuten min, det viser seg nemlig at jeg har en liten skoliose øverst i ryggen og den gjør meg så skeiv og skakk atte.... I tillegg til at den ene skuldra må stabiliseres siden ustabiliteten gjør at jeg får smerter i armen ved noen typer belastning fra skulderen.
1. november: 30 min gåtur, rolig + 35 min moderat hastighet + ca. 45 min yoga 2. november: 30 min styrke Har så langt hatt 4 styrkeøkter hvor jeg bl.a. inkluderer 5 skulderøvelser med lette vekter som jeg gjør 10 ganger og gjentar 3 runder og mener bestemt at jeg allerede merker resultater. :) |
8km trimsykkel på 27minutter i morges.
|
Jeg henger med en uke, før det blir et avbrekk.
I går ble det min første joggetur med piggsko på is, slaps og gjørme... (Noengang) 40min med en god del gåpauser og bakker. To stopp for å tøye krampe i leggen. Etterfulgt av tøying. |
Yes, er så glad for at det holder seg mildt så jeg kan løpe ute,liker det så godt.
10,5 km ,fart 6,30/km. |
Siste par tre ukene har vært gode uker for meg også. Iverksatt vintertrening for min del og det innebærer mer fokus på styrke og lek/moro i treningen. Ikke så seriøs trening, men viktigste er å ha det moro. Prioriterer å få nok søvn (mer enn 7 timer, helst 8-9) pr døgn.
Man-ons-fre: Starting Strenght m/Joe Rippetoe. Bruker ca 1-1,5 timer inkl oppvarming og noe lett nedløping tirs-torsd: Kvalitetsøkt på sykkelrulle. Typisk terskelwattintervaller. 3x10min, 6x5min, 2x15min, 2x20min, 4x8min osv. Lørdag eller søndag: Rolig langtur på ski, løping eller rett og slett avslapning hvis kroppen trenger det. Logger ikke mer enn 7-10 timers trening pr uke nå frem til 31 des. Fra januar-feb av blir det mer målrettet fokus på sykkelsesongen. Planlegger treningssamling på Mallorca i april for å få flest mulig mil i beina før Trondheim-Oslo i juni. I dag blei det da årets første skitur og det var både godt og vondt på samme tid. Jeg liker egentlig ikke gå på ski, synes det er så mye stress med smøring osv. Men, skigåing er veldig bra trening for kroppen generelt så da blir det litt moro også. Viktog at trening skal være mest mulig lystbetont for at jeg skal finne det hensiktsmessig. |
Ja jeg er enig,det må være lystbetont,tror flere hadde trent hvis de hadde funnet noe som var morsomt.Klart det er et j.slit av og til men det må være morsomt meste av tiden ,ellers kommer en seg ikke avsted til trening.
Men det som er så bra er jo at alt man går inn for med liv og lyst blir morsomt etterhvert. Nei nå gir jeg meg før jeg blir helt kvalmende positiv.:D |
Er det noen som har erfaring med CrossFit? Jeg er veldig nysjerrig på det, og har bestemt meg for å gå på en prøvetime for å teste det ut. Det er veldig lenge siden jeg har trent hardt, og har fått inntrykk av at det ikke akkurat er noe hvilehjem det der. Ser det koster 800/mnd for årskort, hvor mange økter i uken er best i starten? 2-3?
|
Halvannen times tur i går hvor jeg byttet på å gå raskt og å jogge, var helt kake da jeg kom hjem, men veldig veldig fornøyd! :)
I dag står en styrkeøkt på planen, men først er det diverse annet som må gjøres unna. |
Sitat:
CrossFit er neppe noe retirement home for å si det mildt.. 800 mn deeeet var greit høy pris ja.. Håper man får mye for det da :) |
15 min rask gangen på mølla for å få varmen i kroppen og 30 min med div styrke øvelser..
|
Sitat:
|
I dag ble det tur for hele familien. 4km motbakker i kosetempo. Etter pause ned igjen. Jeg og 7-åringen i tet med en slags fartslek på barnevis. Gå-jogg-løp-sprint, kneløft, indianerhopp, "gallopp", sideveis og pustepauser på toppen av de få motbakkene. Fullstendig uorganisert, uten tidtaking, men veldig gøy. (Et ord jeg vel aldri før har brukt om løping...) utrolig egentlig å ha kommet fra å hate løping, jogging som fremmedord (et hvert tempo over gange innebar anpustenhet) og til å glede meg over en joggetur i skogen!
Burde fått inn en skikkelig styrkeøkt før pausen... Ja, ja, i morgen er en ny dag! |
Sitat:
Hehe.. Jaja, for slenge meg på unga i nabolaget (kommer jo til å bli sett rart på nå!) |
Dagens økt:
5 min oppvarming på sykkel - Høy stepkasse med 6kg kettlebells i hver hånd - 15 på hvert ben - Benkpress - 20kgx8 - 27,5kgx6 - 27,5kgx6 - Pushdown - 17,5kgx12 - 20kgx12 - 20kgx12 - Nedtrekk - 40kgx12 - 40kgx10 - 40kgx10 - Sittende legcurl - 55kgx10 - 50kgx12 - 50kgx12 - Alternate hammercurl - 8kgx6 - 4kgx12 - 4kgx12 (grunnen til nedgangen i vekt her er pga jeg slter med en senebetennelse i håndleddet.) |
Sitat:
|
Tjoho! Første trening på tre uker. Kjentes meget bra.
Cable Seated Row 45.5x8,45.5x8,45.5x8,45.5x8,45.5x8,45.5x8,45.5x8,4 5.5x8 Wide-Grip Lat Pulldown 41.0x8,41.0x8,41.0x8,41.0x8,41.0x6,41.0x8,41.0x8,4 1.0x8 Dumbbell Arnold Press 10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,1 0.0x8 Dumbbell Lateral Raise 3.0x8,3.0x8,3.0x8,3.0x8,3.0x8,3.0x8,3.0x8,3.0x8 25 sek mellom settene. Avslutta med en runde tabata (burpees) og 10 min på ellipsen |
En styrkeøkt med fokus på overkropp. Oppvarming på ski-stake-maskin (eller hva heter det?) kranglete hofte etter turen søndag, så da får beina hvile.
|
Sitat:
|
Løp en tur på 8,25 km ,fart på 6,50/km.Litt små glatt på løv og is innimellom.
Da jeg strakk etter turen begynte det å snø....Spørs om det var det av utendørs løping for i år.:( |
Og der kom smellen ja. Merka veldig godt at jeg ikke hadde trent på tre uker i går. Sleit virkelig med flies og curls i går. Småsurt, men som forventa.
Dumbbell Bench Press 17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,1 7.5x6 Dumbbell Zottman Curl 10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x7,10.0x7,10.0x8,10.0x6,1 0.0x6 Dumbbell Fly 17.5x8,17.5x8,17.5x5,17.5x5,17.5x5,17.5x4,17.5x4,1 7.5x4 Barbell Drag Curl 17.0x8,17.0x8,17.0x8,17.0x8,17.0x8,17.0x8,17.0x8,1 7.0x8 25 sek mellom settene. Avslutta med 10 minutter på ellipsen |
30 day shred level 1 i går.
8km trimsykkel på 27 min i dag. Hadde litt hardere belastning i dag, klarer ikke å sykle lengere i tid pga det vonde setet, men jeg kan da øke belastningen. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |