![]() |
Hva skal jeg spise på flyet?
Reiser til Gran Canaria på tirsdag og flyturen er på nærmere 6 timer. Trenger nå hjelp til hva jeg kan spise der :)
Ikke nøtter, ikke frukt og selvfølgelig ikke mye karber ;) Tips? :D |
Sv: Hva skal jeg spise på flyet?!
matpakke uten sausete ingredienser :p
men når jeg er på reise spiser jeg det som er tilgjengelig. orker ikke stresse mer enn nødvendig :) |
Jeg har pleid å ha med omelett og salat, eventuelt kan du ha med kokte egg. Ost er også fint, feks babybeloster.
|
Lag eggerøre/omelett og ha med i en boks. Avokado og tomater på siden av, evt noen ruller med spekeskinke. Har aldri hatt problemer med å få dette med gjennom sikkerhetskontrollen.
Lag det bare kvelden før og ta med i håndbagasjen rett før avreise, det blir ikke dårlig på så kort tid dersom du er redd for det. |
Tja. En pakke kjøttpålegg og noe ost? Det meste som er "tørt" burde jo gå greit. Om ikke nøtter, kanskje noen gresskarkjerner?
|
Du kan for eksempel la være å spise noe som helst. Seks timer er ikke lenge.
Få i deg væske, når flydøra åpnes så blir det litt varmere. |
Mini babybel og ølpølse. De tåler romstemperaturer. Lag noen osteknekkiser i tillegg eller nannahs knekkebrød.
|
Jeg synes det er greit å ha en proteinbar i veska, sånn i tilfelle rottefelle.
Men det ofte ikke lov med medbragt på fly. |
Sitat:
|
Eg har laga lavkarbobrød, men som store, flate rundstykker, à la pitabrød, delt i to og fylt med pålegg etc og tatt med. Som Kanutten seier, det er berre å seie at du ikkje toler vanleg mat, og derfor har med din eigen spesialmat.
|
Ok , med fare for å irritere...
Må man virkelig trøkke noe inn i trynet for så få timer? I så fall forstår jeg at det er mange feite folk rundt om. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
:p Du var før meg! |
Sitat:
Nå skal jeg stave noe nøye for deg: Jeg har gjentatte ganger fortalt deg at du skal ligge unna meg, dette har en lang historie som involverer et annet forum også. Forslag: Finn noe annet å gjøre. |
Sitat:
|
Eg finn ofte ingenting på flyplassen å ete heller, og har då allereie minst eit par timar bak meg på reise før eg har kome til flyplassen, så for meg er det greit med litt å ete på turen, i alle fall ha det i bakhand dersom det skulle bli nødvendig, slik at eg slepp å tryne i karbogryta. Viktigaste er sjølvsagt å ha noko å drikke, men det er for så vidt lettare å få tak i på flyet enn OK mat. ;)
|
Eg syns det var eit greit spørsmål eg.
(Spesielt fordi eg skal ut på reise sjølv om ikkje lenge, og da tre gongar så lenge som ned til Gran Canaria. Utan å rekne innsjekkingstider. Og natta før med risiko for mangel på frukost.) Bønna - kan du utdjupe det om at det ofte ikkje er lov å ha med seg medbragt? |
er vel mest gjennom sikkerhetskontrollen det kan bli krøll. suppe på termos går nok dårlig....
|
Du kan lage deg en god salat med masse egg, ost og kylling i :)
Hold det eventuelt kaldt med ett fryseelement til du skal sjekke inn. Om det finnes noken type dressing/yoghurt som evnt er under 100 ml veit eg ikkje (er det ikkje 100 ml som er grensa på flytande?) |
Eg trur også at SAS har diabeteskost, uten at eg veit kva den består i :)
|
Sitat:
|
Jeg må spise fordi jeg skal IKKE med i vekt. Er undervektig og må gå på LCHF pga sykdom. Så ja- jeg MÅ spise ;)
Tusen takk for mange gode tips :D |
Sitat:
|
Sv: Hva skal jeg spise på flyet?
Sitat:
Si bare at du har allergier om det blir spørsmål. Som jeg har nevnt tidligere har jeg alltid fått omelett med diverse grønnsaker, proteinbarer, påsmurte skiver/lefser, frukt og nøtter gjennom sikkerthetskontrollen uten problem. Noen skiver,en leverposteiboks og tubeost derimot bød på problemer, det samme gjelder alt i flytende og smørbar form som er over 100ml og ikke går i en pose a 1 liter. Det skal også mye til for at maten skal bli dårlig i løpet av en så kort periode, selv om det er omelett, ost, skinke m.m. Det er bare i dagens samfunn vi er så overhysteriske for slike ting. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15. |